Serotoninový syndrom
Enn
Zdravím, beru SSRI a tramadol,vždy když si tyhle dva prášky vezmu tak se cítím skvěle, mám hromadu energie, větší sebevědomí ale také mě vše svědí, mám nevolnost,neklid, nervozitu, svalové záškuby, průjem, třes. Je možné že je to serotoninový syndrom? Co se stane když budu tyhle dva prášky i nadále brát? Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Enn,
potencionální riziko vzniku serotoninového syndromu je v této kombinaci možné.
Serotoninový syndrom se projevuje po stránce duševní ( zmateností, úzkostmi, deliriem a halucinacemi, může vyústit v ospalost a koma); nestabilitou vegetativních funkcí ( přehřátí, pocení, tachykardií, zvýšení nebo snížení krevního tlaku apod); neuromuskulárním postižením, které se projevují nepravidelnými záškuby, hyperreflexií, svalovovou rigiditou, třesem a "zimnicí"
Vzhledem k limitům informací o Vás a Vašem stavu bych odkazovala toto řešit s Vaším lékařem, který tuto medikaci předepisuje, aby posoudil rizika užívané kombinace a případně volil jiné řešení. Vzájemně může docházet i k ovlivnění efektu užívané medikace.
Za Drogovou poradnu
HS