MDMA
oliver
dobrý den,
občas s kamarády užijeme krystalickou MDMA na party. Koupili jsme si ji a byli jsme zvyklí, že je pouze lehce nažloutlá. Teď se nám do rukou dostala až tmavě hnědá a jakoby “navlhlá”. Čím by to mohlo být způsobeno? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Olivere,
Odpusťte, ale takto na dálku a bez speciální analýzy Vám nedokáže nikdo přesně odpovědět, o jakou látku či kombinaci látek se mohlo jednat. Odlišnost může být způsobena jinou směsí látek, ale i procesem výroby či skladováním. Distribuované drogy všeobecně (a je jedno o jaké jde) jsou velmi často smíchávány s dalšími příměsemi (větší objem-větší zisk), které mohou být opravdu různé, mnohokrát škodlivější než droga sama.
Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, potažmo psychice přivodit za rizika. Buďte v těchto případech opatrný a dobře zvažte, zda Vám stojí jít do tohoto rizika.
Přesné složení látek mohou určit pouze v toxikologické laboratoři v Praze se můžete obracet na Toxikologickou laboratoř VFN, Ke Karlovu 2, tel. 224 911 267. Zkuste si tam zavolat a informujte se podmínkách testu. Toxikologie je možná i pro samoplátce, ale počítejte, že není levná.
Pokud budete potřebovat doplnit informace, tak se ozvěte opět.
Za Drogovou poradnu
HS