Vapování marihuany
Tamara
Dobrý den,
ráda bych znala rizika vapování marihuany (pri cca 160 - 200 stupních) vaporizérem s komorou na sušené bylinky, tedy nikoliv s užitím e-liquidu. Jde mi o rizika spojená s tímto způsobem užívání, nikoliv se samotnou látkou, zde rizika znám. Jelikož zde probíhá pouze odpařování a ne hoření, existují rizika pro plíce? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tamaro,
Děkujeme za dotaz.
Vaporizace je obecně považovaná za méně škodlivou alternativu k tradičnímu kouření. Při vaporizaci dochází pouze k zahřívání a nedochází tak k hoření, tím pádem se minimalizuje množství toxických látek, které vznikají při spalování.
Samozřejmě existují rizika spojená s vaporizací:
• Pokud jste se ptala na plíce - i když se tímto způsobem minimalizují toxické látky, které se běžně vdechují při kouření, stále dochází ke vdechování teplé páry která může mít nepříjemné účinky na dýchací cesty např. podráždění krku nebo kašel. Nicméně ve srovnání s kouřením je to obvykle méně škodlivé.
• Dále bych doporučila používání kvalitního a bezpečného vaporizéru. Je to důležité, protože levné nebo nekvalitní  mohou uvolňovat při zahřívání nežádoucí chemické látky a tím zvyšovat zdravotní rizika.
Vím, že jste psala, že rizika užívání marihuany znáte, pamatujte tedy na ně a pokud byste se v budoucnu rozhodla s užíváním přestat nebo se dozvědět jak na tom s užíváním jste, můžete vyzkoušet tento program: https://koncimshulenim.cz/
Pokud byste potřebovala, klidně se na nás znova obraťte.
Markéta