Kombinace Leponex a pervitin
tom
Dobrý den, vím o člověku, co trpí schizofrenií, bere na lékařský předpis Leponex 2x denně a do toho jsem zjistil, ze si "dopřává" občas i pervitin.
Co může tato kombinace způsobit? Nepodařilo se mi nic najít. Moc děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tome,
děkujeme za Váš dotaz.
Kombinace leponexu a pervitinu se silně nedoporučuje. Kromě rizika vzniku vedlejších účinků jako je zvýšená srdeční činnost, vysoký krevní tlak nebo zmatenost, bych se u člověka, kterého popisujete, bála především zhoršení jeho psychického stavu.
Jak píšete, tak se léčí se schizofrenií a k její léčbě užívá leponex, který má tlumit psychotické příznaky. Pervitin tyto příznaky naopak častěji zhoršuje a stav pacienta se tak velmi často dekompenzuje.
Pokud by se jednalo o někoho, kdo je Vám blízký a potřeboval jste po sdílet Vaše obavy nebo se naučit jak s člověkem, který je závislý komunikovat a pomoct mu v řešení této situace, můžete kontaktovat poradnu pro rodinu https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/pokud by pro Vás byla Praha z ruky, tak napište a společně najdeme zařízení, které Vám bude vyhovovat.
Markéta