Bolesti a závislosti
Kiara
Dobrý den. Zažila já se několik dost velkých traumat a dělala jsem velké blbosti hlavně s alkoholem a několikrát malém zemřela, zkoušela jsem i drogy a nakonec mi od toho všeho pomohla rodina, léčebná a psychedelika. Psychedelika jsem brala hlavně na seberozvoj Apod. Nakonec vše bylo v pohodě ale pak mi začly bolesti (nejspíš borelióza) a začaly bolesti kloubů tak jsem začala brát kratom. Krstom mi dlouho pomáhal a vše bylo okey ale pak začali i neuropatie a bolesti nervů, velké úzkosti a deprese tak mi Dr. Předepsal pregabalin na který jsem si rychle navykla, bohužel i to přestalo fungovat a jeden známý mi dal několik prášku oxykodonu s tím že to pomůže. Pomohlo to víc než cokoliv zatím ale taky ne tak jsem očekávala ale brala jsem to asi 14 dnů cca 10-40 mg (drtila jen so oxykodon Sandoz 80 mg a šňupla že to prý lépe zabírá. Došlo mi že to není cesta a když už brát něco tak nebezpečného na bolesti tak bych chtěla být pod dozorem lékaře. Myslíte že můžu mít už abstinenční příznaky když se na to vykašlu radši a brala bych nadále jen ten kratom a pregabalin? Vím že je to nebezpečný páč jsem se párkrát i předávkovala protože jsem to nevychytala a radši bych to chtěla maximálně pod dohledem lékaře. Kam se popřípadě mohu obrátit s léčbou pokud bych závislá nakonec byla? (Na kratomu závislá rozhodně jsem ale nechci být závislá takhle na něčem hodně silném bez léčby jako takové páč tak je to menší riziko) na druhou stranu je mi 24 let a žiju pomalu život jak důchodc kvůli těm bolestem a trpím velikou depresí z toho. Díky kratomu zvládnu chodit do práce a Oxy mi to lépe utlumí a tudíž se mi na chvíli uleví. Omlouvám se za slohovou práci

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kiaro,
děkujeme za sdílení Vašeho příběhu. Vzhledem k Vašim zkušenostem s různými látkami a zdravotním problémům bych Vám doporučila osobně toto zkonzultovat s Vašim lékařem. Byla bych otevřená v sdělení všech informací i ohledně dalších užívaných látek a zkusit naplánovat další kroky. Kombinací medikace a jiných nealkoholových látek se vystavujete riziku poškození zdraví a ohrožení života. Kratom vyvolává závislost podobnou opiátové a tedy s abstinenčními příznaky. A to samé s vytvořením závislosti u Pregabalinu či Oxykodonu. Předpokládám, že si toho jste vědoma a proto píšete o snaze změnit svou situaci.
Určitě by bylo vhodné nasadit substituci a neužívat další látky. Možná je ke zvážení konzultace v Centru bolesti nebo adiktologickém zařízení se substituční léčbou v místě Vašeho bydliště. Potřebné kontakty Vám můžeme napsat, pokud nám dáte vědět okres bydliště. Případně je možné se kouknout na stránky www.drogy- info.cz/ mapa pomoci, kde by měli být aktualizované kontakty.
Snad takto postačuje, jinak konkretuzujte více dotaz.
P.S. k poznámce- vždy se snažíme zachovat anonymitu a proto ani mail či jméno není veřejně k dispozici.
Za Drogovou poradnu
HS