Alkohol
Random
Zdravím, mám dotaz, dřív jsem užíval drogy (thc, extáze, pervitin, koks) vždycky víkendově po dlouhou dobu. Pak jsem přestal kvůli různým důvodům, hlavně kvůli me psychické poruše (GAD), se kterou se léčím a na kterou mám dlouhodobě léky. Jedine co mi zůstalo tak je alkohol a teď jak je leto tak piju celkem často, spíše jen pivo, denně tak průměrně 2-3, 2 dny v týdnu nepiju vůbec, protože cely den pracuju nebo proste není čas a chuť a jednou tak za 2 týdny jdu někam na party a opiju se více. Nevim jestli jsem paranoidní, ale hrozne se bojim o svá játra, už od puberty mám zvýšené jaterní testy, a když jsem tam byl naposled tak rok dozadu tak to taky nebyla žádná sláva, a vždycky když mám nějaké zažívací potíže tak si už Googlim cirhozu a tyhle věci, jsem na tohle hypochondr a tak mě zajima jestli takováhle frekvence piti alkoholu mi muze nejak výrazně poškodit játra nebo jestli to je ještě víceméně přijatelné, jinak nijake zdravotní potíže nemam, a co se tyče ostatních věci tak jsem 100% zdrav i psychika mi funguje už dobre, jen tohle mě znepokojuje. Předem díky za odpověď :D

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Randome,
děkujeme za dotaz. Doporučovala bych Vám spíše konzumaci alkoholu omezit. Píšete zvýšených jaterních testech od mládí, což může znamenat zhoršenou funkci jater. A pravidelná konzumace alkoholu v takové míře by játrům nemusela vůbec vyhovovat. Určitě je dobré se vyhnout užívání tvrdého alkoholu. Při kontrolách Vám k tomu asi lékař sděloval svůj názor a doporučení. Alkohol není také vhodný pro Vaše psychické obtíže. Zpočátku sice přináší úlevu, dobré naladění, ale z dlouhodobého hlediska užívání přináší propady nálad a úzkosti. Navíc v kombinaci s užívanými léky může být rizikový. Většinou najdete v příbalovém letáku o možných nežádoucích účincích. Koukněte také na odkaz, kde je o alkoholu vlivu alkoholu napsáno více  http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
Zvažte tedy, co je pro Vás bezpečné a co jste ochoten a schopen omezit. Pokud budete potřebovat doplnit další informace, ozvěte se opět.
Za Drogovou poradnu
HS