Bzd
Michal
Dobrý den, mám dotaz. 12 let užívám benzodiazepiny, vpodstate jen o něco delší dobu než jsem na buprenorfinove substituci. Mám předepsanou dávku 2 mg denně ale bohužel dělám v nemocnici a určitě rok jsem si psával do lékárny Rivotril 2 mg a zvedl dávku. Na 8 mg až. Teď to už nejde. Vrchní lékařka horhodla, že stačí s čímž souhlasím. No teď beru 4 mg. Na těch se dá s pomocí promethazinu na spaní vydržet. Užívám suboxone, resp.zubsolv nově v dávce 24 mg, Rivotril a zoloft. Prothazin mám též na předpis. Bohužel jsem nuceny snížít více než na 4 mg. Může se objevit absťák? Ty 4 mg zvládám normálně. Když jsem byl pár dní "jen" má třech mg, přišla úzkost, neklid, vyšší tlak, až jsem si dal apaurin. Rád bych se bezbolestné dostal ke 2/2,5 mg znovu. Tělo to zvládne? Je to více o psychice? Já už nevím.nohokrat jsem za ty léta bral víc a byl nuceny spadnout dolů. Jen se bojím čím dál více. 4 mg mám tedy stabilní. Teď. Sestup z 8 mg nedělá problém. Můžete poradit, jak byste zdravému pacientovi ambulantne roztrhli snížení na 2,5 mg? Dekujuuu

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Michale,
omlouvám se za zpoždění odpovědi na Váš dotaz. Chápu náročnou situaci, kterou nyní zažíváte, ale vzhledem k limitům internetového poradenství bych Vás spíše odkazovala na osobní konzultace s psychiatrem, který Vám předepisuje medikaci a pravděpodobně vede i v substituční léčbě. Mohlo by to být více k užitku, kdy lékař nejen zná lépe Vás i Vaši anamnézu, ale může aktivně reagovat na změny, které u Vás nastanou a více podpořit v dalších krocích. Také on by měl vědět, že něco takového podnikáte, právě kvůli tomu, že Vám léky poskytuje. Píšete o reakcích organismu, které jsou těžko zvladatelné a vyvolávají úzkost. Přemýšlel jste případně i o vysazení benzodiazepinů při hospitalizaci na detoxu, s tím, že by zůstala zachována substituce a další psychiatrická medikace? Není to nic neobvyklého a z praxe s tím máme dobrou zkušenost. Zvažte to a pokud bychom mohli doplnit nějaké informace, tak se opět ozvěte.
Držím palce, ať se Váš záměr zadaří.
HS