Antidepresiva a alkohol
Katka
Dobry den. Muj dotaz spociva v tomto. Uzivam jiz pres 10 let antidepreaiva SSRI( setaloft,deniban) a triticco na spani na lecbu OCD. Drive jako mladsi jsem to neresila,ale chci se zeptat kyyz si dam lahev sektu,vina za vecer 1-2x v tydnu,tak zda je to v mezich aby mi nehrozilo selhani jater,srdce atd.Psychiatricka nefunguje pres leto a me prepadla myslenka typicka pro OCD co kdyz.... budu casem potrebovat nova jatra,slinivku.... Nebo mohli by jste mi rict kolik alkoholu a v jake frekvenci mohu?
Jsem bez zdravotnich obtizi. 33 let
Tvrdy alkohol nepiju vubec. Dekuji Vam moc za odpoved

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Katko,
děkujeme za dotaz. Pokud budete léky kombinovat s alkoholem, tak se vystavujete nežádoucím vedlejším účinkům, kdy kombinace alkoholu a Vámi užívaných léků má vliv na centralní nervový systém a může více potencovat utlumení. Vedle toho z dlouhodobého hlediska samozřejmě zatěžujete vnitřní orgány- játra, ledviny, slinivku. V tuto chvíli, když jste plně zdravá, tak se žádné obtíže neprojeví.
Pokud pijete alkohol v takové míře a frekvenci, tak celkově riskujete vytvoření si závislosti na alkoholu. Alkohol do určité míry i do jisté doby může mít antidepresivní účinky pro některé jedince, ale tato situace se může velmi rychle měnit a naopak se Vaše psychika může zhoršit. S užíváním alkoholu na antidepresiva jdete proti efektu antidepresiv. Bylo by dobré o užívání alkoholu se svou psychiatričkou hovořit, ona Váš stav zná nejlépe. Láhev, ale není opravdu zanedbatelné množství.
Pokud byste potřebovala doplnit nějaké informace, určitě se ozvěte.
Buďte na sebe opatrná.
HS