Únava po vysazení kratomu
Anonym
Dobrý den,
Téměř rok jsem užívala kratom ve vysokých dávkách (40-50g denně). Před týdnem jsem ho úplně vysadila. Vím, že už se k tomu nechci nikdy vrátit.
První 3 dny jsem prodělala opravdu ošklivý absťák, stále se ale cítím naprosto vyčerpána, na každý úkon se musím přemlouvat. Počítala jsem s nespavostí a určitou mírou únavy, ale ne takto silné projevy. Máte prosím zkušenosti, za jak dlouho budu moci fungovat normálně? Mám před sebou ještě dva týdny volna, než se budu muset vrátit do práce a bojím se, že v takovémhle stavu bych tam ani nedojela, natož normálně fungovala.
Snažím se hodně pít, jíst zdravě, beru doplňky stravy (zinek, magnezium, vitamin C), odpočívám a jednou denně se dokopu ke krátké procházce. Před tím jsem sportovala, chodila běhat a byla poměrně aktivní. Nyní je pro mě řehole doploužit se z jedné místnosti do druhé.
Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
chtěla bych ocenit za Vaší snahu a odhodlání. Určitě děláte pro sebe ty nejlepší kroky, které bych Vám doporučila i já.  No bohužel se dopředu nedá říci, jak bude tento stav trvat. Vše je individuální.  Předpokládám, že nejhorší máte za sebou a a postupně se stav bude upravovat.  Mohou přetrvávat některé obtíže např.se spánkem. Kromě  užívání  vitaminů bych Vám doporučila popijet meduňku nebo zakoupit v lékárně přípravky s obsahem melatoninu. Mimo medikaci zkuste autogenni trénink,  relaxační hudbu s uvolňující technikami.  Věřím, že do nástupu zpět do zaměstnání na tom budete lépe.  Pokud byste potřebovala  doplnit nějaké informace, zkonzultovat Váš stav případně  dát kontakty na odbornou pomoc, ozvěte se.
Držím Vám palce.
HS