Kokain a tachykardie
M44
Dobrý den, mám dotaz ohledně užití kokainu při tachykardii. Chceme si dát s přítelkyní kokain, ale ona se zmiňovala, že má zvýšený tep. Nikdy kokain neměla, ale chtěla by to zkusit. Jednalo by se o užití malé dávky. Jak velké je to pro ni riziko ? Samozřejmě užití kokainu není nikdy dobrý nápad, ale mě zajímají konkrétní rizika. A taky má BPD mohlo by se jí to nějak zhoršit po jednorázovém užití?
A druhý dotaz, momentálně užívám bupropion, jakou reakci by to mělo spolu s kokainem ? Případně jak dlouho před a po užití kokainu bupropion vynechat.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Užití kokainu znamená zátěž pro organismus. Kokain způsobuje systolickou a diastolickou dysfunkci, arytmie a aterosklerózu. To se může projevovat psychomotorickým neklidem, hypertermií, může vést ke křečím až poruchám vědomí. V oblasti kardiovaskulární navozují tachykardii, vzestup krevního tlaku až těžké hypertenzní krize s možným vznikem cévních mozkových příhod.
Bupropion - antidepresivum s aktivizačním účinkem se podobá účinku kokainu a mícháním obou látek se zvyšuje riziko dehydratace, srdeční selhání, svalovou poruchu, nerovnováhu elektrolytů. Pro svou schopnost působit na CNS budivě se nedoporučuje u epilepsie, insomnie, úzkostných stavech a sebevražedném chování či sebepoškozování (dodá sebevědomí něco si udělat).
Tudíž bych nedoporučovala přítelkyni užití kokainu při jejích zdravotních i psychických obtíží. S rizikem musíte počítat při jakékoliv dávce a ani není zárukou, že při dobré zkušenosti užití kokainu, je v pohodě i každé další užívání. Záleží na více faktorech- situaci, zdravotní i psychické kondici člověka, čistotě a dávce užité látky atd .atd.
Zde je odkaz pro více informací https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Přeji dobrá rozhodnutí
HS