Harm reduction při šňupání
xxx
Dobrý den,
již rok se mi daří abstinovat od nitrožilního užívání pervitinu. Beru pouze nosem a daleko méně než dříve. Vždy jsem jako harm reduction na zvlhčení nosní sliznice používala kapky Coldastop, které teď bohužel stáhli z prodeje. Můžete mi doporučit nějakou alternativu?
Dále mne dost trápí zahlenění, kterým trpím celý život, ale užívání nosem jej samozřejmě zhoršuje. Někdy jsem tolik zahleněná, že mi zaléhají uši, což mě dost trápí. Je možnost tomuto nějak předejít, krom dostatečného příjmu tekutin? V lékarně mi nebyli schopni příliš poradit (řekla jsem, že příčinu neznám) a doporučili mi návštěvu alergologie.
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, xxx,
děkujeme za dotaz.
Dobrá práce při redukci a změně způsobu užívání! Jste v kontaktu s nějakou organizací nebo adiktologickou ambulancí, kde byste dostala podporu a mohla po sdílet svoje pokroky? Klidně napište a můžeme společně najít nejvhodnější místo. Případně zde jsou kontakty: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=, kdybyste někdy potřebovala.
Teď už k dotazu:
Co se týče spreje do nosu - nejlepší by bylo vyhledat sprej s obsahem mořské vody a případně nějakých vitamínům (A,E), které pomůžou ke zvlhčení nosní sliznice např. https://www.notino.cz/dr-muller/panthenose-nosni-sprej-s-aloe-vera-zdravotnicky-prostredek-pro-zvlhceni-sliznice-nosu/p-16118402/?gclid=CjwKCAjw-vmkBhBMEiwAlrMeF8LkKRSZZFApk16Q8IKQ5T1Y2-eKpbKeQxMeF0LDcHoAiWsNccXdCRoC97YQAvD_BwE. Vyhnula bych se přípravkům, které slibují uvolnění nosu. Určitě Vám ale poradí i v lékárně.
Co se týče zahlenění, internetové poradenství má své limity. Pokud máte problémy se zahleněním dlouhodobě, je pravděpodobné, že by Vám mohli dát odpověď na ORL.
Držím palce ať je Vám čím dál lépe.
Markéta