paralen
Roman
Dobrý den.Mozna to sem úplně nepatří,ale myslím že tohle byste mohli vědět,ale chci se zeptat.Pokud cítím bolest, dejme tomu silnou a dám si místo jednoho paralenu např tři tak bude účinek lepší než když bych podal jeden. Myslím pokud je bolest opravdu silná.Utlumi větší dávka paralenu bolest více než kdybych podal nižší dávku?Má to na to vliv?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Romane,
děkujeme za dotaz. Paracetamol, účinná látka přípravku Paralen, působí proti bolesti a pokud tedy si vezmete vyšší dávku než 1 tbl. tak ten efekty by měl být účinný. Na druhou stranu je dobré zmínit i rizika při užití vyšší dávky může mít za následek selhání jater nebo ledvin. Organismus může reagovat individuálně i dle situace a ne vždy může přinést užití vyšší dávky očekávaný efekt. Paralen by se neměl užívat delší dobu, více jak 1 týden. Nespecifikujete blíže obtíže, předpokládám, že se ptáte obecně. Pokud však trpíte bolestmi, tak  bych doporučila vyhledat svého praktického lékaře a probrat s ním svůj zdravotní stav. Vyhnete se tak dalším komplikacím spojeným s užíváním medikace.
Přeji hodně zdaru
HS