Léčba závislosti na marihuaně
Katerina
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zda vedete terapeutické programy (individuální/skupinové) pro závislé na marihuaně. Měla bych zájem, kam mám zavolat nebo na koho se obrátit? Opravdu potřebuji přestat a sama to nezvladam. Jsem letitý pravidelný uživatel marihuany. Je mi 28 let.
Děkuji za odpověď a přeji hezky den

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Katerino,
předně - skvělé, že chcete něco měnit! A jestli jste schopná si problém přiznat a navíc víte, že to nejde a dokážete si říct o pomoc, máte těch pár kroků, bez kterých ale změna není vůbec možná, za sebou!
Nepíšete, odkud jste, tak se mi špatně radí, kam se obrátit. Zkuste poslat, která větší města máte dostupná a nebo se sama podívejte na stránky www.drogy-info.cz a hledejte kontakty na ambulance (ideálně adiktologické), případně zkuste zavolat do nejbližšího kontaktního centra, kde by mohli mít dobrý přehled o službách v okolí. Spíše než skupinové programy ale najdete hlavně ty individuální. Přeci jen je to velmi úzká oblast a ani v Praze se nám nepodařilo dlouhodobě skupinu pro huliče udržet.
Zároveň se můžete registrovat do online programu www.koncimshulenim.cz a nebo zkusit kontaktovat anonymní uživatele marihuany (online a v angličtině). A zároveň funguje anonymní poradenská linka - přes rozcestník se dostanete ke kolegům, kteří se věnují marihuaně: NÁRODNÍ LINKA PRO ODVYKÁNÍ NELEGÁLNÍCH DROG, tel. 800 35 00 00, po-pá 10-18 h.
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste pochodila. A ještě jednou - gratuluju k rozhodnutí s hulením něco dělat! Kdybyste chtěla napsat třeba i víc o tom, jak to jde, co se daří a co ne, můžete.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.