heroin - abstinenci priznaky
hlavonozec
Dobry den,
cim je dobre mirnit abstinencni priznaky z heroinu?
Slysel jsem, ze pomaha kratom, pripadne i ketamin.
Je pripadne mozne dostat substiticni lecbu anonymne? Nechci se nikde registrovat, aby o me a moji zavislost existoval zaznam.
Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a asi bych Vám v prvé řadě doporučila nezmirňovat abstinenční příznaky dalšími látkami, které naopak mohou Váš stav zhoršit a protahovat. Obě tyto látky mají závislostní potenciál a jejich užití může být rizikové. Nepíšete více informací o svém užívání heroinu a jak dlouho abstinujete a nechci touto cestou dávat doporučení, která by Vás mohla poškodit na zdraví. Bylo by dobré přímo vyhledat v místě bydliště odbornou pomoc např. kontaktní centrum pro drogové uživatele či podobné adiktologické zařízení a probrat s nimi svůj aktuální stav a hledat možná řešení. Tyto služby prvního kontaktu jsou anonymní. Ve zdravotnických zařízení už budou potřebovat identifikaci kvůli vystavení receptu, úhrady za poskytnutou péči atd. Většinou i substituční léčba je podávána již na konkrétného jedince, tedy neanonymně. Možnou anonymitu může zaručit placená léčba v soukromém zařízení, kde jste znám pouze pro poskytovatele té služby, ale již se péče nevykazuje na zdravotní pojišťovnu.
Předpokládám, že však volba mezi zachováním si života a zdraví je důležitější než anonymita.
Pokud budete potřebovat doplnit nějaké informace, obraťte se na nás opět.
Držím Vám palce
HS