Pomoc
Květa
Dobrý den, prosím o radu. Můj dospělý syn (23 let) je závislý na pervitinu. Před 9 měsíci odešel z domu, přestal s námi komunikovat, přestal chodit do práce. Teď se vrátil a chce začít znovu. Má velké dluhy - nebyl se hlásit na ÚP, nabral si různé půjčky, kradl v obchodech. Prosím o radu, co všechno musíme/ máme/ můžeme udělat, aby se vše dalo do pořádku.
Jsme ze Zlína, syn do poradny (Podané ruce) ani léčebny nechce. Tvrdí, že to zvládne sám.
Děkuji za odpověď!

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
chápu Vaší radost, že se syn vrátil. Vzhledem k tomu, že je plnoletý, tak mu umožněte, aby své problémy zvládnul sám, jak již deklaroval. Podpořte ho v jeho dospělosti. Tzn. měl by dodržovat podmínky, za jakých u Vás může být (finančně se spolupodílet na nájmu, stravě,...), také si ujasněte, zda má po dobu bydlení u Vás abstinovat.
Může se stát, že syn u Vás bude žít, nadále užívat pervitin, dělat dluhy a krást. Může také krást u Vás doma. Bohužel to je něco, co moc nemáte šanci kontrolovat.
Vám bych doporučila navázat spolupráci s Podanými rukami, kde můžete získat podporu pro sebe, informace, co pro syna dělat a co již ne.
Za Poradnu Pěčová