Detekce z vlasů
Trandapp
Dobrý den,
prosím Vás chtěl bych se zeptat jestli se běžne kontroluje užívání opiátu z vlasu. Mám strach o kamarádku která užíva benzodiazepiny pravidelně, také hypnotika, sertralin a trittico. Nově jsem se dozvěděl že si sehnala fentanyl a sufentanil a tramadol které brála 3 mes. zpátky asi po dobu dvou tydnu. Od té doby to již pravidelne údajne nebere (opiáty). Avšak trittico i setralin mohou udělat falošne pozitivní test myslím? Uživala i DHC continous. Je možné po takové době a plejádě leků detekovat uplne presne co brala nebo je to nepresné pri tak polyvalentném užívaní a nelze určit co přesne za látku užívala ?
Předem děkuji za odpověď,
S pozdravem trandapp.
:-)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
běžně se testy na drogy z vlasů ani ochlupení nedělají, přeci jen je to poměrně nákladná metoda. Navíc nezaznamená jednorázové užití, ale spíš opakované. Další proměnnou je kvalita, resp. délka vlasu/chlupu. Vždy bude také záležet na tom, jaké množství, čeho a jak často dotyčná užívala. Přesněji by vám dokázali odpovědět v některé z toxikologických laboratoří, které se touto metodou testování zabývají. Obrátit se můžete na Ústav soudního lékařství zde.
Provozní doba
Po - Pá 07:30 - 16:00
Pohotovostní služba
Po - Pá 16:00 - 07:30
So - Ne 07:30 - 07:30
Kontaktní údaje
adresa Ke Karlovu 2, 128 08 Praha 2
telefon +420 224 967 190 (sekretariát)
telefon +420 224 911 267 (pohotovost/konzultace)
fax +420 224 911 267
email: toxikologie-dotazy@vfn.cz
Potud k testování.
V dotazu neříkáte nic o tom, z jakého důvodu se o kamarádku bojíte. Zda jde čistě o to, aby se nikdo o jejím užívání nedověděl, nebo o to, že užívá velmi rizikově velké množství látek. Kdybyste chtěl dotaz trochu rozvézt, budu ráda. Jinak mohu kamarádku (ale vlastně i vás) odkázat obecně na adiktologickou ambulanci, případně na nejbližší kontaktní centrum. Taková zařízení fungují diskrétně a zdarma, nabízí konzultace jak pro uživatele, tak pro blízké (případně vám mohou zprostředkovat kontakty). Na stránkách SANANIMu, který funguje v Praze, můžete najít pomoc pro sebe (pokud byste chtěl o svých obavách mluvit) i kamarádku (pokud by si chtěla promluvit ona, případně něco změnit).
S pozdravem,
Gabriela Minařík.