Poděkování paní Skořepové
Zara
Vřele Vám děkuji paní Skořepová. Ten 1 prášek Suboxone jsem vyhodila okamžitě před 3dny. Absťák mám mírný,neděsí mě, myslím fyzicky,ale psychika šla rapidně dolů. Nevím co mám dělat. Doma jsem to vše probrala s mámou,a v podstatě teď přes léto nemám šanci dále snižovat, už opravdu pomalu, natož na léto nastoupit do léčebny. Šancí jsem už měla dost, bohužel jsem vždy rodiče podrazila, když jsem si po těch dvou Detoxech vždy běžela pro recept a začala jsem Suboxone znovu brát za jejich zádami. Na jednu stranu to chápu, nemám sice děti,ale tolik podrazů vůči rodičům, které jsem za život udělala,se opravdu neodpouští. Ale co teď? Opravdu jsem to chtěla vysnižovat, teď to vypadá, že jsem už beze šance. Jednak kvůli rodičům a jednak kvůli tomu,co mi to dělá s psychikou. Mám sklony k sebedestrukci,začínají se objevovat myšlenky na sebevraždu. Má psychiatrička si myslí také, že nemám už šanci bez substituce fungovat, že mám příliš za těch 20 let poškozený mozek. Co byste mi radila vy? Já jsem absolutně v koncích, mám pocit že všechna naděje vrátit se zpět do normálního života je pryč a také mě děsí teď momentálně můj psychický stav a moje úvahy a také to, že nevím,co jsem schopna udělat. Mám úplné zkraty v myšlení. Pomalu jsem přesvědčená také, že se substitucí už dožiji,je mi 43let, protože ta psychika je pro mě daleko horší než fyzično. Každopádně vůbec teď nevím kudy kam,ani co jsem schopna udělat. Drogy ale rozhodně už ne, stále mám na mysli tu substituci. Snad byly lepší ty kolapsové stavy než teď mé smýšlení. MOC Vám děkuji, za vaši ochotu a vstřícnost a také za to, že jste to právě vy,kdo se se mnou zabýváte. Jste opravdu človíček na svém místě, který jistě mnoho dokáže pomoci nejen mě. Právem Vám patří mé největší poděkování. Přeji Vám do života jen to nejlepší, hlavně zdraví a spokojenost, když budete spokojená,budete mít všechno. Moc si Vás vážím,za to jaká zřejmě jste a za práci kterou děláte, nashledanou Zara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zaro,
děkuji moc za Vaši reakci a ocenění, kterého si vážím. Umím si představit ten vnitřní boj, který svádíte. Sama za sebe bych Vám doporučila, abyste se netrestala za to, že se Vám nedaří zcela abstinovat. Vy už jste krok k fungování bez drog udělala a tím mám na mysli substituci. Substituce pokud jí užíváte dle lékařského doporučení je léčba, ne pokračování v užívání. Ne pro všechny je cestou plná abstinence, to je očekávání většinové společnosti. Spolupracuji s lidmi, kteří jsou na substituci a fungují plnohodnotným životem- mají práci, vztahy, rodiny, své zájmy atd.- a k tomu má substituce sloužit. Opravdu byste se neměla vinit, že rodiče podrážíte. Bylo by dobré, kdyby mohla proběhnout konzultace Vaší psychiatričky spolu s Vámi a rodiči, abyste probrali danou situaci. Řada požadavků z okolí souvisí s nevědomostí, k čemu substituce slouží. Rodiče mají určitě o Vás obavy a možná jsou po tak dlouhé době také vyčerpaní, ale je to hlavně o Vašem životě a zdraví.  Pokud to budete lépe zvládat na substituci, tak je lepší na ní setrvat. Ohledně kolapsových stavů bych se nechala vyšetřit, zda to nemá jinou příčinu. Dobře vše zvažte a nedělejte zbytečně unáhlená rozhodnutí. Více se tím sebepoškozujete.
Věřím, že najdete v sobě důvěru a sílu k dalšímu fungování, i třeba na substituci.
HS