Dcera
Mamka
Dobrý den. Prosím o radu už jsem fakt zoufalá. Mám dceru (21 let) Vždy to byla hodná a chytrá holka. Bohužel před dvěmi lety začala brát pervitin. Já se to dozvěděla až po roce protože by mě to v životě nenapadlo! I když se začala chovat jinak. Během dne si přerovnala 3x věci ve skříni, pořád uklízela, začala doma nosit kapucu a zhubla. Ale já s tímhle nikdy nepřišla do styku a nic o tom nevím protože jsem starší generace a zrovna ona je ten poslední o kom bych si to myslela. Scházela se s nějakým klukem já myslela že je to její přítel. Na noc jezdila pryč, přes den byla doma. Parkrat se stalo že měla přespat doma a ten její “kluk” začal hrozně vyvádět a ona brečela, klepala se a měla úplně až nepřirozenej strach a chovala se jak blázen. Jedna moje známá mi řekla že bere ale den na to přišla domů s negativním testem (později jsem se dozvěděla že to nějak zfalšovali), pak mi to ještě říkala moje sestra, ale já tomu nevěřila.. hlavně jsem měla ten negativní test.
No a po roce jejího braní přišla domů, usnula v kuchyni a ten její přítel na ni čekal, zvonil a to mi řekla že nikam nejede a že mi musí něco říct.. tak mi to řekla a že se ho bojí a že jí to dává on a že chce přestat.
No bylo to hrozný, ty abstinenční příznaky to už nikdy nechci znovu zažít já nevěděla jak ji mám pomoc, hlavně jsem byla naštvaná a mrzelo mě to. Teď už je to rok co nebere, chodí do práce, ale je to úplně jinej člověk než to byl dříve. Zvoní jí budík u hlavy ona ho neslyší, já jí budim, mluvíme spolu pak usne a za pár hodin co se vzbudí začne řvát proč jsem ji nevzbudila a nepamatuje si že jsme spolu mluvily. Je hrozně náladová. Někdy je az neskutečně zlá. Dá se to nějak léčit? Protože to nadává, mlátí se vším a pak si to nepamatuje. Nebo si mysli že se ji to zdalo. Je to normální? Já jsem ráda ze chodí do tý práce tak ji nechci dávat někam na léčení ale tohle je taky neúnosný. Tak jestli to samo nějak přestane nebo jestli má začít chodit k nějakýmu psychologovi?
A ještě bych se chtěla zeptat podle čeho by se dalo poznat jestli náhodou furt nebere ? Vyhublá je furt ale to proto, že nejí jak je v práci. A při chůzi hrozně mává rukou a je prohlá.. ono se tomu nějak říká ale nemůžu si vzpomenout na ten název. A když ji na to upozorním, řekne že ji to zůstalo. Jde to aby ji to zůstalo i po roce abstinence?
Moc děkuju za odpověď jsem vážně zoufalá.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
myslím si, že by bylo fajn mluvit s dcerou o svých obavách, o tom, co s Vámi dělá její chování a jak zlepšit vzájemné soužití ve společné domácnosti.
Také ji můžete nabídnout, že společně zajdete do Poradny pro rodinu, kde budete mít bezpečný prostor pro probrání svých starostí a toho, co by dcera potřebovala.
Posílám kontakt na Poradnu pro rodinu SANANIM tel. 739 268 527 nebo 284 824 234 pokud jste z Prahy a okolí, či na www.drogy-info.cz najdete podle svého bydliště kontakt na adiktologickou ambulanci, kde také pracijí s blízkými.
Za Poradnu Pěčová