Partner a drogy
Xoxo
Dobrý den,
žijeme spolu s partnerem více než 5 let. On pochází z prostředí, ve kterém byly drogy a přiznal několik epizod v životě, kdy užíval pervitin. Já jsem tímto zcela nepolíbená. Během našeho vztahu údajně nic nebere. Bohužel jsem u něho opakovaně našla skleněnky (trávu řešit nehodlám, myslím ale, že nejsou na ni) a již potřetí i sáčky s drogou, samozřejmě jsem se po konfrontaci vždy dozvěděla, že jsou pro někoho jiného, že by neriskoval svou práci atp. Během celého vztahu je žárlivý až paranoidní, bývá podrážděný, poslední rok mívá i výbuchy vzteku, které z dřívějška až tak neznám, trochu zhubnul, ale nijak výrazněji, jí normálně, trochu méně spí, ale nijak ho to v životě neomezuje, má potíže s erekcí. Náš vztah je kolotoč období klidu, kdy je to nejúžasnější muž pod sluncem a obdobím totálního nezájmu a odcizení, čímž vztah samozřejmě trpí a pro mě je poslední rok neúnosný. Nevím, zda jsem paranoidní a podezírám ho zbytečně, nemám s tím opravdu žádné zkušenosti, nechci ho testovat. Existuje nějaká šance,že řekne pravdu? Prošla jsem si všechny možné rady pro komunikaci, nechci ho obviňovat zbytečně, ale při hledání informací mi zkrátka spousta věcí zapadá... Díky

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
myslím, že Váš partner užívá drogy. Soudím z toho, jak se změnilo jeho chování v posledním roce. Šance, že Vám řekne pravdu zřejmě nastane tehdy, až bude mít problém. Zatím se trápíte Vy a on problémy nevidí.
Doporučila bych Vám navázání spolupráce s adiktologickou ambulancí nebo poradnou pro rodinu, kde můžete o svých obavách a celé situaci hovořit, získat potřebné informace a podporu v tomto nelehkém období.
Na www.drogy-info.cz najdete podle svého bydliště dosažitelnou pomoc. Nebo nám napište, jaká města máte v dobré dostupnosti, kontakty Vám pošleme.
Za Poradnu, Dana Pěčová