Operace s narkozou při substituci
Jana
Dobrý den,
jsem několik (4) let na substituci, beru Subuxone, začínala jsem na 8mg/den, momentálně jsem na 2mg/den a nedaří se mi to snížit.
Nějaké pokusy po konzultaci a adiktolozkou byly, dostala jsem se na 1mg/den; ale neslo to a po 3 měsících jsme dávku zase zvýšili.
V brzké době mě čeká větší operace s celkovou narkozou, chci se zeptat, jestli díky tomu, ze jsem na substituci s tím nemůže být nějaký problém.
Samozřejmě jsem koketovala i s myšlenkou, ze bych v nemocnici nic neřekla - jenže adiktolozka mi vysvětlila, ze je to nesmysl a jaká by byla případná rizika . Operaci odložit moc nemohu, jedná se o onkologický problém.
Bojím se, že by se mohlo stát, ze by mi kvůli substituci nedali například léky na bolest.. Potřebovala bych spíš uklidnit, ze bude všechno v pořádku, už takhle jsem ve stresu kvůli diagnóze.
Případně bych potřebovala radu, jak subuxone v průběhu 1-2 měsíců zcela vysadit (adiktolozka mě ve snižování podporuje, ale od posledního pokusu máme vyzkoušené, že to nejde na sílu).
V průběhu vysazování musím normálně fungovat, mám celkem náročnou práci ( střední mamagement, v práci samozřejmě nic neví ) . Děkuji Jana

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jano,
děkujeme za dotaz. Chci Vás ocenit za snahu se snížením substituce. Co se týká sdělování o užívání substitučního preparátu, doporučuji to raději lékařům sdělit. Anesteziolog bude s tím počítat a může tak připadně  zvolit vhodnější medikaci k operaci. Také pro onkologa to je důležitá informace. Sice jste na nízké dávce, ale vzhledem k charakteru onemocnění bych to nepodceňovala. V snižování dávky je skvělé, že spolupracujete s adiktoložkou a můžete tak průběžně konzultovat plán. Nepíšete nic o důvodech, proč se to nedařilo. Někdy je vhodné při vysazování nasadit nenávykovou medikaci. Často využíváme antidepresiva, které stabilizují i spánek. Doplnění vitamínů, převážně Magne B6, standardně i úpravu režimu s dostatečnou aktivitou i odpočinkem. Proberte to se svou adiktoložkou, která Vás zná nejlépe, a domluvte se na dalších krocích. Budu ráda, když napíšete, jak se Vám daří.
Přeji Vám, ať dobře zvládnete obě překážky.
HS