Alkohol a léky
Martina
Dobrý den,chtěla bych se Vás zeptat,jak velice škodí kombinace léků,které užívá manžel a do toho pije alkohol.Ráno si bere jednu tabletu Prestarium Neo na vysoký tlak,navečer chodí do hospody,kde si dá piva s kombinací vodky,přijde domů a vezme si půl prášku Trittico AC 75mg.A tak to jde skoro každý den.A přes den si také pivo ještě dá.Můžete mi prosím napsat,jak tohle dlouho může manžel vydržet,jak to všechno působí na jeho organismus?Předem děkuji za odpověď.S pozdravem xxxxxxxxxxxxxx M.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Martino,
děkujeme za dotaz.
Užívat oba léky společně s alkoholem bych manželovi nedoporučovala. Prestarium patří do skupiny tzv. ACE- Inhibitorů a v kombinaci s alkoholem hrozí zvýšení jeho účinku a příliš rychlý pokles krevního tlaku. To pak může vést k mdlobám, výkyvům krevního tlaku.
Trazodon, účinná látka obsažená v Tritticu, zvyšuje sedativní účinek alkoholu a může způsobit. malátnost, utlumení dýchací a srdeční činnosti. Alkohol by tedy neměl být v průběhu léčby užíván.
Celkově obě látky- alkohol a léky- jsou metabolizovány v játrech  a ovlivňuji činnost jaterních enzymů a mohou způsobit velké zdravotní komplikace projevující se na činnosti jater či ledvin.
Bohužel Vám nesdělím, jak dlouho takto může manžel fungovat aniž by se to odrazilo viditelně na jeho zdraví, protože někde skrytě to vliv už dávno má. Je to hodně individuální záležitost a záleží na všech aspektech daného jedince- dosavadním somatickém a psychickém stavu, míru zátěže, věk jedince atd.
Jistě by stálo za úvahu probrat tuto situaci s manželem a zmínit se o Vašich obavách o něj. Můžete se o dalších krocích poradit nebo mít prostor pro sdílení svých pocitů v odborném zařízení pro rodinné příslušníky. Pokud byste potřebovala odkazy na podobné zařízení v místě bydliště, napište místo okresu Vašeho bydliště a poskytneme Vám kontakt.
Přeji hodně trpělivosti a přesvědčivých argumentů pro manžela.
HS