Substituce
Zara
Dobrý den,komunikuji s vámi v podstatě pořád pod přezdívkami Zara a Denisa,a moc vám děkuji vždy za vaši ochotu a vstřícnost. Moji minulost znáte, nyní mám opět problém ohledně Suboxone. Zhruba před měsícem mi byl zvýšen na 24mg denně. Nejdříve to byla paráda, hrozně moc jsem se psychicky srovnala,byla jsem naprosto spokojená. Nyní nastal fatální zlom,jako by mě přestalo fungovat tělo. Nutno podotknout že mám neléčenou Hepatitidu C. S oteplením přišlo každodenní přehřátí organismu, přestože denně vypiju zhruba 5-7litrů vody, kolapsové stavy, mám problémy při jakémkoliv vyměšování,stavy podobné epileptickým záchvatům, epileptické záchvaty jsem v minulosti měla pouze po nadměrných dávkách Tramabene kapky, mám pocit že mi nefungují játra,ledviny, když jdu na procházku se psem, už se mi 2x stalo, že mě pomalu sbírali cizí lidi,atd... Vyhrotilo se to tak, že nevím,kdy omdlím,počůrám se,na velké jsem nebyla týden, přestože jídlo do sebe hrnu. Dostala jsem už opravdu strach, takže ode dneška okamžitě sundávám doma 1 prášek, dlouhodobě jsem brala 2,ale došla jsem k rozhodnutí zbavit se substituce úplně. Zatím doma, mám za sebou 2 domácí Detoxy, vím co to obnáší,ale pokud to nepůjde jsem už opravdu odhodlaná úplný Detox dokončit v léčebně. Ohrožuje mě to na životě. Mám strach, že třeba za 5 minut už tady nebudu... Můžete mi prosím poradit,co je špatně,a proč to,co celé roky kromě dvou tříměsíčních pauz vždy po těch dvou Detoxech fungovalo a teď jako by mě kompletně přestalo fungovat tělo? Uvítám také jakékoliv rady, které by mě Detox mohly usnadnit,jak už jsem psala,tu jednu tabletu chci sundat doma a dál se uvidí, protože pokud bych opět enormně zatížila rodiče,tak dál budu pokračovat v léčebně. Už toho všeho bylo příliš,po mé 20tileté drogové kariéře tělo jasně řeklo Stop, otázka je,zda mám ještě nějakou šanci. Dále beru 3x denně Rivotril 2mg a Tisercin na noc. Prosím pěkně,mohli byste posoudit moji situaci a jakkoliv mi poradit? Z předešlých Detoxů vím jak mám snižovat,ale teď se OKAMŽITĚ potřebuji zbavit té jedné tablety, nebo to nepřežiju. Co se to vlastně stalo, proč mi najednou naprosto selhalo tělo,to už jsem zřejmě opravdu tak zhuntovaná,ale vždyť to fungovalo... No nic, teď už se bojím o svůj život, stále tady přese všechno co jsem napáchala,chci být, jsem ochotná podstoupit cokoli. A ještě poslední dotaz,doby na Detoxy do léčeben jsou dlouhé, když mě to bude nadále ohrožovat na životě a zavolám si 155,je šance na okamžité umístění do nějaké léčebny? Může se to stát každou chvilku. Děkuji, že jste můj dotaz dočetli až sem a MOC PROSÍM o pomoc. Děkuji,s přáním hezkého dne Zara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zaro,
děkujeme za sdílení Vaší situace. Těžko říci, co je příčinou Vašich kolapsových stavů. To je opravdu nutné zhodnotit při osobní navštěvě lékaře. Je potřeba vyšetření somatického stavu. V praxi neznám nikoho, kdo by měl epileptické záchvaty ze substituce. To se stává v souvislosti s užíváním benzodiazepinů. Příčinu bych vnímala někde jinde. Vašemu stavu asi neprospívá ani neléčená hepatitida, ale je to opravdu řešeno takto zprostředkovaně. Pokud máte kolapsové stavy, nevím, zda je rozumné organismus zatěžovat více bez lékařské péče detoxifikací doma.Také to může vystrašit více Vaše rodiče.
Možná máte dobrou zkušenost s vysazováním sama, ale nevím, zda to bylo za podobné situace. Doporučila bych Vám přes svého psychiatra, který Vám předepisuje léky, nebo přes adiktologické zařízení, zkusit si zajistit detoxifikaci a případně další stabilizační léčbu. Bylo by vhodné s nimi osobně konzultovat i snižování, pokud od tohoto záměru nechcete ustoupit. Pokud byste přece jen chtěla snižovat z dávky 24 mg na 16 mg, šla bych dolů opatrně max. po 2 mg, ale třeba vždy týden zůstala u snížené dávky  (tzn. 22 mg-20 mg atd.).
Také bych informovala o svém záměru blízké okolí, aby mohli podávat případné informace v případě dalšího kolapsu a nutné hospitalizace. Pokud byste byla ohrožena na životě, většinou Vás RZP odveze do nemocnice, kde by Vás mohli předat na detox, ale nejsem si jistá s dalším umístěním do léčebny. Záleží na dané situaci a možnostech personálu.
Opravdu dobře zvažte, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, co je bezpečnější cestou a budu ráda, když nám dáte o sobě vědět.
Opatrujte se.
HS