Vykroucwnost
Neznámá
Dobrý den, potřebovala bych poradit.Byla jsem závislá na pervitinu 13 let jsem již 3 roky po léčení kompletně moje vnímání a psychický stav se výrazně změnil k lepšímu i když sem tam přijde nějaká stresovka ale to k tomu patří co mne trápí je to že se stále nemůžu zbavit vykroucenosti a zrychlenosti i když je to v podstatě o dost lepší ale stále přetrvávají takže lidé hned poznají že jsem byla uživatelem někdo si myslí že stále na drogách jsem.Jak se dá tento problém řešit dost mne to limituje a jsem z toho nešťastná.Předem děkuji za odpověď 🙂.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Neznámá,
Děkujeme za Váš dotaz.
Nejprve bych Vám chtěla pogratulovat ke zvládnutí 3leté abstinence, skvělá práce!!
Rozumím tomu, že Vás trápí, že i přes to, že abstinujete, stále máte projevy „jako byste brala".
Proč tomu tak je? Pervitin patří mezi stimulanty, tedy stimuluje centrální nervovou soustavu a ovlivňuje neurotransmitery (chemické látky, které fungují jako poslové mezi nervovými buňkami (neurony) v mozku a nervové soustavě. Tyto látky přenášejí signály a informace z jedné nervové buňky na další.) v mozku, hlavně jejich rovnováhu. Problémy, které popisujete mohou být způsobeny právě nerovnováhou chemických látek v mozku a změnami v nervové soustavě v důsledku dlouhodobého užívání.
Abyste se těchto problémů zbavila, chce to hlavně čas, aby se vše dalo do pořádku. Postupné obnovení rovnováhy a normální činnosti mozku můžete ale zásadně podpořit i tímto:
• abstinence - Bez ní to samozřejmě nepůjde 😊.
• Psychoterapie - Terapeut by Vám mohl pomoct (kromě jiného) se strategií, jak zvládat stresové situace, které většinou zvýrazňují tyto negativní příznaky. Zaměřila bych se nejspíše na terapeuta se zaměřením na KBT terapii (terapeutický přístup, který se zaměřuje na spojení mezi myšlenkami, emocemi a chováním. Cílem je identifikovat a změnit negativní myšlenkové vzorce a chování, které přispívají k problémům a nepříjemným symptomům.)zde kontakty http://www.cskbt.cz/adresar-terapeutu.php
• Podpůrné abstinenční skupiny - Fajn možnost ke sdílení při udržování abstinence. Často dochází kvelkému progresu situace za kratší dobu než při individuální terapii. (Pokud budete mít zájem, napište větší město, které máte blízko a můžeme společně najít ideální skupinu.)
• Zkuste zařadit pravidelně nějaký sport - třeba jógu, běh nebo procházky.
• Pokud by se obtíže nezlepšovaly ani po zařazení těchto činností, zkuste navštívit psychiatra, je možné, že by se problémy daly ovlivnit léky. ¨
Klidně se ozvěte, pokud budete potřebovat ještě doplnit nějaké informace.
Držím Vám moc palce, ať se daří stále tak jako doposud!
Markéta