Kratom
Hrdina
Zdravím rok vkusem každý den jsem bral kratom...v minulosti jsem měl problém i s pervitinem...stín sem skončil ze dne na den sám ...bez pomoci...upřímně odvikani na kratomu je o dost horší jsem po prvním dnu...a doufám že už to horší nebude...bojuju...všude sem četl že i týden to trvá...nejsem si jist jestli až týden vydržím...chodím do práce vstávám brzo ...pomalu jsem snižoval dávky až na minimum a dvakrát denně ...dřív sem to bral i 6x po 7 gramech...měl sem hlavu už v oblacích...teď sem jakoby vystrizlivel...víte někdo jak dlouho trvá ten hnusnej stav?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Hrdino,
díky za Váš dotaz a chci Vám vyjádřit podporu ve Vašem konání a rozhodnutí skončit s kratomem. Reakce na vysazení kratomu či jiných látek je vždy individuální záležitost. Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný jako u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný a může trvat podobně dlouhou dobu jako při opiátech. Jen se obávám, že pokud vysazujete kratom v nějaké vysoké dávce- reaguji, co píšete ve sdělení- ze dne na den, tak musí přijít nepříjemné abstinenční stavy. Ideální je vysazovat spíše pozvolna a po menších dávkách. Je určitě fajn, naplánovat si na vysazování volno bez povinností a mít na to klid. Nic nezkazíte, když by si při vysazování přidal magnesium, které zmírní napětí a meduňkový čaj na spánek. Vhodné je pečovat o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.). Pokud byste to nezvládl sám, raději se obraťte na odborné zařízení. V akutních případech si volejte RZP, jinak bych se obracela na adiktologické zařízení, kde Vám mohou poskytnout, jak psychologickou podporu, ale případně i pomoci farmakologicky. Pokud budete potřebovat odkaz na podporu v místě bydliště, napište okres a pokusíme se Vám dát kontakty. Odbornou pomoc můžete využít nejen pro tento okamžik, ale i pro dlouhodobější podporu jako prevenci před užíváním podobných látek.
Přeji, ať se Vám to zadaří.
HS