Úzkost a pochybnosti po marihuaně
Ter
Dobrý den. Chtěla bych se prosím zeptat na působení marihuany po dlouhodobějším užívání. Sama jsem marihuanu užívala asi čtyři roky každý den a nikdy se u mě nedostavili žádné negativní následky. Po těchto čtyřech letech jsem jela do zahraničí a 3 týdny jsem marihuanu nekouřila. Po návratu jsem si marihuanu zakouřila a začala jsem mít špatné pocity. Stavy úzkosti - ale ne ze zakouřeni, ale z myšlenek které se mi začnou honit hlavou - o všem začnu pochybovat - o manželovi, o sobě, o způsobu života jaký žiji, zkratka mám tak silné myšlenky o tom, že je něco špatně a to mě ihned dostává do úzkých protože se ve “střízlivém” stavu cítím sama se sebou i s partnerem spokojena. V současné době už nekouřím téměř vůbec, protože když si zakouřím vždy se mi vrátí výše popsané nepříjemné pocity. Chci se zeptat na to, čím to je že mi v určitém bodu zlomu začalo kouření marihuany tohle dělat? O čem to svědčí ? Moc děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Ter,
díky za dotaz.
Bohužel vám nedokážu odpovědět. Nemám nejmenší tušení, proč se vám po těch 3 týdnech nehulení začalo po zahulení tohle dít. Někomu se něco takového stane mnohem dříve, někomu později, někomu vůbec, někomu po pauze, někomu bez pauzy, někomu jednou, někomu opakovaně při každém dalším užití ... prostě neumíme takovou věc dobře vysvětlit, ani předpovědět, jak to bude dál. Může to svědčit o nějaké větší citlivosti, sklonech k psychickým nebo psychiatrickým potížím, ale taky se o nic z toho jednat nemusí.
Z mého pohledu je prostě nejjednodušší vzít to jako jasné znamení, že máte s hulením přestat. Aspoň na nějakou delší dobu. Stav se vám po užití nelíbí, tak co řešit? A jestli máte nějaké pochyby o tom, jak věci jsou, jestli hulení jen neodhaluje něco, co za střízliva dokážete potlačit, můžete zkusit jít do terapie. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.