Opálená jehla
Macek
Ahoj dneska jsme objevili u syna 18 let prázdné pytlíky a injekční jehlu s opálenou špičkou jehly?
Máme podezření na pervitin.
Proč je ta jehla opálená? A jakoby lehce něčím nabalená?
Díky

Odpověděl: Markéta Černá
Zdravím, Macku,
děkuji za Váš dotaz.
Chápu, že Vás nález těchto věcí značně znervóznil. Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o materiál, potřebný k žilní aplikaci drog.
Opálení špičky jehly může být důsledkem jejího použití při zahřívání nebo užití drogy do žíly. Jehla se ohřívá nad plamenem a následně se používá pro sběr a aplikaci drogy. To, že je jehla "nabalená" může být způsobeno nečistotami jako je prach nebo zbytky užité látky.
Je důležité zachovat klid, i když to zní možná jako nadlidský úkol. Otevřeně si se synem promluvte, vyjádřete mu podporu.
Doporučila bych Vám také zkontaktovat zařízení, které poskytuje podporu blízkým, kteří užívají návykové látky. V Praze je to např. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/.
Pokud by pro Vás byla Praha daleko, napište nám jiné blízké město a my Vám najdeme odpovídající pomoc.
Držím palce, ať všechno dobře dopadne.
Markéta