noční můry
marry
dobrý den
mám dotaz ohledně toho že jsem přestala kouřit marihuanu, byla jsem pasivní hulič, a hulila jsem fakt hodně, postupem jsem to omezila na jedno brko za den(jinak jich bylo až 7), ale prostě mi to nešlo dále omezit, třeba na půlku jointa nebo tak něco, prostě jak jsem to jedno zapálila, prostě jsem to musela dohulit, a tak jsem si řekla že s tím seknu úplně, jenom že se mi teď zdají hodně živé a docela i temné sny, noční můry už jsem měla několikrát, ale tohle je tak trochu něco jiného a docela mě to děsí a bojím se chodit spát (nic jiného krom trávy jsem nikdy neměla) nehulila jsem už 4 dny, a začlo to před dvěmi dny, ale už se k tomu nechci vrátit, jen nevím proč se mi to děje a jestli to vůbec někdy přestane

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marry,
vydržte.
Marihuanu, resp. látky v ní obsažené, mají vliv na architekturu spánku. Spánek je po nich jiný, často bezesný, člověk si vlastně nakonec ani tolik neodpočine. Po delším užívání a následném vysazení nějakou dobu trvá, než se z toho mozek vzpamatuje ... výsledkem je právě to, co popisujete ... člověku se zdají často velmi živé sny, někdy i noční můry, ale jde hlavně o tu živost a pocit, že jde o realitu, někdy i chvíli trvá, než si člověk uvědomí, že to byl jen sen. K tomu se občas přidají i potíže s usínám. Recept je jednoduchý ... vyydržet. Do dvou týdnů by se to mělo ve většině případů zlepšit, nebo dokonce srovnat docela. Pomoct si můžete tím, že se vyhnete i alkoholu, nebudete pít energetické nápoje (ani kolu, černý nebo zelený čaj) a kofein (dopoledne je to ok, ale odpo ne). Lepší je od pozdního odpoledne popíjet meduňkový čaj, případně se poptat v lékárně na bylinné čaje na zklidnění, nasadit si trochu nějaký pevnější režim s pravidelným pohybem a pobytem venku a chozením včas spát ... o to dřív se to pak všechno srovná. A pokud ne (ani po těch dvou týdnech) ... ozvěte se.
S pozdravem a přáním, aby se to spaní brzo srovnalo,
Gabriela Minařík.
PS: Nějak si neumím představit, co znamená pasivní hulič a budu ráda za dovysvětlení.