Pervitín
Jarka
Dobrý večer
Syn po roku prišiel z väzenia.Po 5 dňoch opäť začal s pervitinom.potom bol 3 mesiace v resoci z ktorého odišiel pred týždňom vraj tam bolo zle a ťažké podmienky.Bol na ulici týždeň bral drogy teraz je opäť na liečení.Ja už neviem ako z ním ďalej.... trvá to už 4roky.... stále dokola....ma 26 rokov a užíva injekčné pervitín dá sa zbaviť závislosti?

Odpověděl: Amrit Sen
Jarko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaší deziluzi, bedrazdnost i obavy, není se čemu divit. Využila jste někdy možnost bezplatné poradenské konzultace s pracovníky některého zařízení, které poskytuje podporu a pomoc rodičům a blízkým lidí, kteří užívají návykové látky? Jestli ne, udělejte to, zavolejte a domluvte si termín osobní schůzky. Uleví se Vám a získáte užitečné informace, jak se lze pokusit podpořit synovu motivaci k uzdravení, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyhnout. V neposlední řadě Vám doporučí konkrétní kroky, jak ošetřit sebe, možná se trápíte více, než sám syn.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být co platný dalšímu, ve vztahu k závislému synovi to platí dvojnásob. Myslete na sebe, byť je to těžké a bolestné. Syn je dospělý, vozením za ruku mu nikdo, tedy ani Vy nepomůžete, možná žijete víc jeho život, než svůj, na škodu sobě, jemu i všem ostatním.
Ze závislosti se uzdravit lze, dokladem toho jsou celé generace uzdravených a dobrou zprávou, že jich stále přibývá, radostí, že jsme s řadou z nich v dlouhodobém kontaktu, z některých se stali naši kolegové.
K uzdravení se lze dopracovat dlouhodobým poctivým úsilím, poctivou prací na sobě, ať už detoxem, léčebnou terapií a dlouhodobým doléčováním, nebo s podporou svépomocného společenství uzdraujících se uzdravených závislých, či obojím. Kdo hledá cesty, kudy to jde a maká" na sobě, nachází. Kdo se vymlouvá, proč to nejde, trpí a umírá. Je to tvrdá realita, ale zároveň velmi nadějná, otevřená zázrakům. Těm jsme svědky.
Jak a kde vyhledat konkrétní služby, kam se můžete objednat a mnoho dalšího, najdete zde:
Léčba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál, Anonymní narkomani SK
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://navideomeeting.com/
Přeji Vám i synovi hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.