Dlouhodobé užívání mdma / extáze
Martin
Zdravím, dotaz bych spíše směřoval lidem s dlouhodobými zkušenostmi s užíváním MDMA / extáze, protože teoretických odpovědí od doktorů člověk najde všude mraky.
Co čekat od svého zdraví v budoucnu, když cca 3 roky beru mdma / extáze 2-3 týdně? Plus marihuana. Přijde mi, že tyto drogy jsou neuvěřitelně neškodné a např. legální, společností tolerovaný alkohol mi vždy přišel mnohem více devastační.
Mám vztah, dobrou práci, skvělé přátele, fyzická kondice dobrá, psychika pevná. Snad kromě horší paměti na mě není nic poznat. Až se tomu divím, po těch stovkách užití, jak moc jsem v pohodě.
Mám očekávat, že časem už dejme tomu mozek, srdce, játra nezvládnou? Nebo se to dá užívat celý život nerizikově, dejme tomu jako marihuana nebo pivo denně? Je to samozřejmě individuální, to je mi jasné. Každý má jiné zdraví. Existuje nějaká studie?
Díky
Martin

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Martine,
dotaz směřujete na dlouhodobé uživatele, ale bohužel, nejsme zde ,,diskusní fórum" kde můžete s uživateli různých fází závislosti diskutovat a vyměňovat si názory.
Zde u nás to funguje - dotaz=odpověď od kolegů z různých zařízení. Sám píšete, že teoretické poznatky od odborníků si sám můžete vyhledat.
Pokud máte zájem mrknout na nějaké studie, můžete se mrknout na web Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti https://www.drogy-info.cz/publikace/navykove-latky/vyzkumne-zpravy/.
Mějte se hezky a buďte opatrný. Každé užití sebou nese určitá rizika a je nepřirozeným zásahem do organismu včetně psychiky.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová