Sebedestrukce na pervitinu
Honza
Zdravím,mám takový problém který se tíče užívání pervitinu,pervitin užívám asi skoro rok celkově s roční jednou přestavkou kterou jsem bohužel porušil.Už pervitin na mě učinkuje spíše jako sebedestruktivní věc,co mi vždycky devastuje psychiku a tělo.Pokaždý co si šnupnu,tak mám zvýšenou potřebu močit a tak jsem chodíval třeba i každou pul hodinu na záchod,plus uzkosti který mi nedají pokoj a nedokažu být moc funkční,brnění svalů ůplně všude po těle a tak,je to hnus.Tak jsem se chtěl zeptat,jak na to pervitin může mít vliv,proč se to prosím děje hlavně to časté močení.Pervitin mi jednou způsobil toxickou psychozu a vyvoval panickou ataku.Chodíval jsem k psychiatričce a pote se na to vykašlal a začal opětovně pervitin užívat.Je to vlastně po té roční pauze jak zminuji.Doktorka mě posíla to nějakého k-centra u nás ve Varech,ale ja ani nevím co od toho mám čekat,co je to vlastně to k-centrum zač.Může mi to pomoc při odvykání?Jaký to může mít efekt ?zda-li víte.Chtěl bych se z toho pervitinového šílenství dostat bez toho,aniž bych musel travit čas někde ubytovaný,někde jinde,mimo svůj domov.A ještě prosím jeden dotaz,pervitin užívám kvůli té skvělé energii,kterou dostanu jedině od té drogy,proto jí užívám,je nějaká náhrada,která se může aspon trošku přiblížit učinku?jako na té droze ?Samozřejmě nechci po vás doporučení na jinou drogu.Děkuji,pokud jste to dočetli a za vaší pozornost a čas.Honza

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Honzo,
Děkujeme za Váš dotaz.
To, že si uvědomujete, jak moc Vám pervitin ubližuje, je dobrý základ pro změnu. Neříkám, že to bude jednoduché, na to už jste během užívání a pauzy přišel zajisté sám. Ale jde to.
Časté močení je častý vedlejší účinek při užívání pervitinu. Jeho užívání způsobuje zvýšenou tvorbu moči a podporuje její vylučování z těla, což může vést právě k častějšímu močení. Co se týče úzkostí, panických atak a toxické psychózy - další z velmi nepříjemných vedlejších účinků. Pervitin sám o sobě může způsobit úzkostný stav. Především když jeho účinky odeznívají. Když se člověk léčí s některým typem úzkostného onemocnění je pravděpodobnost zesílení úzkostí o to větší. Pervitin může zafungovat jako "katalyzátor".
Vaše psychiatrička měla dobrý nápad. Kontaktní centrum je místo, kde dostanete potřebnou podporu, informace a poradenství. Ve službě můžete vystupovat anonymně, tedy nemusíte sdělovat svoje jméno ani žádné osobní informace. Nemusíte se bát, že by se citlivé informace týkající se Vaší závislosti nebo jiných problémů, dostaly „ven". Pracovníci jsou totiž vázání mlčenlivostí. Veškeré služby jsou bezplatné. Kromě informací můžete dostat i čistý materiál k bezpečné aplikaci. Některá kontaktní centra umožňují i provést osobní hygienu, případně využít počítač, či jen tak posedět. Pokud, když mluvíte o Varech, myslíte Karlovy Vary, tak jsem našla stránky kontaktního centra, kam Vás posílala Vaše paní doktorka. Koukněte, myslím, že kolegové vypadají velmi sympaticky a určitě Vám s Vaší cestou k abstinenci dobře pomohou - https://www.facebook.com/KcentrumKarlovyVary/.
Chápu, že je pro Vás představa pobytové léčby momentálně velmi náročná. Chce to velké odhodlání dostat se z prostředí, které pobízí k užívání, vypadnout z běžného shonu a dát si prostor na to, aby se se závislostí popral. K tomu by Vám mohli pomoct i ve zmiňovaném kontaktním centru. Jsou schopni vybrat, pro Vás, to nejvhodnější zařízení a také se postupně připravit na nástup do léčby. Případně vymyslíte jinou službu, která by pro Vás byla momentálně vhodná.
Užívat pervitin kvůli dodání energie, je jako vytloukat klín klínem. Rozumím, že je to rychlé a spolehlivě funkční řešení ale následky mohou být fatální.
Zkuste navštívit kontaktní centrum, dejte tomu ale taky sobě šanci, posunout se z téhle potápějící se stanice dál.
Pokud budete potřebovat, určitě napište, rádi Vám ještě případně poradíme
.
Držím Vám moc palce.
Markéta