Píchnutí se o jehlu
Kapilly
Ahoj
Stala se mi taková věc ze jsem šla po bytě a píchla jsem si do nohy Urvanou koncovku od buchny ne moc hluboko asi doufám nebyla moje ale mého kamaráda stará cca týden je možné ze bych mohla dostat C Žloutenku? Jsem ohledně tohoto moc skeptická a k doktorce hned jít nechci abych nevypadalajek debil, dřív jsem byla testování proti žloutence ale negativně, ale mám strach jako prase nebudu lhát díky předem za odpověď😖😖

Odpověděl: Markéta Černá
Zdravím, Kapilly,
děkujeme za Váš dotaz.
Pravděpodobnost nákazy je v tomto případě nízká. Vir žloutenky typu C na vzduchu přežívá opravdu krátkou dobu a pokud byla jehla stará týden, jak uvádíte, tak je riziko přenosu minimální.
Každopádně, pokud Váš kamarád užívá drogy injekčně, bylo by vhodné aby se pravidelně testoval na případnou přítomnost infekčních onemocnění jako je HIV, hepatitida (žloutenka)A, B,C. Může navštívit nejbližší Kontaktní centrum https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=2&r=#result  nebo případně infekční oddělení nejbližší nemocnice.
Pokud byste chtěla mít jistotu, můžete se nechat otestovat také, u Vás by to ale mělo smysl (pokud tedy nejste pravidelnou nitrožilní uživatelkou drog) nejdříve za cca 3 týdny. Můžete využít krevní odběry u praktického lékaře nebo navštívit infekční oddělení nejbližší nemocnice.
Držím palce, pokud budete potřebovat, určitě se ještě ozvěte.
Markéta