Přítel začíná mít problém s drogami
aaa
Dobrý den,
chtěla bych požádat o radu jak postupovat.
Můj přítel začal v posledním roce rekreačně užívat drogy. Doteď to byla jen marihuana, ale poslední rok začal experimentovat s více věcma. (mda, ritalin, aderal (tyhle dvě na učení) a spoustu dalších jejichž názvy si nepamatuju.
Vždycky toho má o drogách hodně nastudovaného a spíš je užívá, protože je zvědavý s zajímají ho ty efekty.
Poslední dobou se strašně zhoršil ve škole, dokážu s jistotou říct, že to není tím, že by měl závislost, ale protože prostě z ničeho nic ztratil motivaci.
Za poslední půlrok se opravdu náhodně seznámil s jinými uživateli drog, takže má přes ně k různým drogám lehce přístup.
No a teď k mému dotazu, už nekolikrát se stalo, že to s drogama přehnal, není to časté, ale ty frekvence se začínají zvyšovat (z jednou za půl roku na jednou za měsíc). Kdy se opravdu strašně zfetuje, do toho pije alkohol a druhý den o sobě neví. Myslím tím, že opravdu není schopný chodit, nepamatuje si co dělal před hodinou a spí celý den v podstatě.
Moc nevím jak s tím mám naložit, tento semenstr ještě neudělal žádnou zkoušku a našel si přátele, co užívají drogy každý den a jeho v tom podporují taky. Několikrát jsem to s ním řešila, ale vždycky svatosvatě slibuje jak se ponaučil a že už to nikdy neudělá. Nebo naopak pokud si dá pár prášků a druhý den je v pohodě, tak údajně problém nemá a jen ho zajímá jaké to je.
Nechcu znít hystericky, ale vážně o něj mám strach a už si s ním nevím rady. Rodinu kontaktovat nepomůže, jeho rodiče jsou v tomto dost nezodpovědní a moc to neřeší. (nevím kolik toho ví, ale určitě ví, že si občas něco dá)
Jak prosím postupovat? Vždycky měl moc dobré známky a vysoká ho hrozně bavila.
On si ani neuvědomuje, že to co dělá je špatně. Jak to s ním prosím řešit?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
doporučuji pročíst základní informace pro blízké, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html.
Dále bych doporučilo využít možnosti poradenských služeb pro blízké osoby a v osobním kontaktu více a podrobněji probrat vše, co je aktuálně třeba. Máme k dispozici specializovanou poradnu pro rodiče a partnery, která se dá využít bez ohledu na to, jak je na tom v tuto chvíli osoba, která užívá, s motivací. Zkrátka, můžete se sama dojít poradit, doplnit si informace, načerpat podporu, zvážit, jaké další kroky zvolit, jak komunikovat, motivovat atd...
Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se předem objednat.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Pevná linka +420 284 824 234
Mobil +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Pokud se budete potřebovat na cokoliv doptat, neváhejte se ještě ozvat.
Mějte se zatím hezky,
za Drogovou poradnu, Markéta Kordová