Doplňující dotaz
Tom
Předevsim velice dekuji za vaši odpověď. Jsem si jistý že vaše organizace již pomohla mnoha lidem a zachránila mnoho životů a proto jak se říká,,zehnej vám bůh,, Přeji vám aby v dnešní zvláštní době nestala doba kdy bude vaše práce patřičně oceněna.. *** před Covidem jsem jako mnoho jiných ztratil práci že dne na den. A proto abych že nějak uživil dělal jsem to, co se namanulo. Když se svět vrátil k ,,normálu,, zjistil jsem ,že na dřívější prac.vypeti prostě přestávám stačit. Proto jsem se rozhodl najít přijatelnější zaměstnání. Po čase nastal opět podobný problém. V kolektivu mladých energických lidí bylo nutné udržet tempo. Až mi jeden den kolega nabídl řešení proti únavě.. Asi víte co mám na mysli. A ejhle ono to pomohlo. Můj pracovní výkon se zvýšil, stal jsem se kreativnejsi, a oblíbenost vzrostla a upřímně cítil jsem se na 20-30 let . A ano prostě jsem podepsal smlouvu s ďáblem. Celý život jsem byl zasadovy, disciplinovany a velký odpůrce drog ( včetně alkoholu). A i někdo jako já podlehl ! Přál bych si ,napriklad vzít všechny naše zákonodárce a treba v patek večer je naložit do autobusu a zajet s nimy třeba na Ostravsko na nějakou diskotéku pro 18-20 leté lidí. 90% s nich drží v ruce láhev vody uzavření ve vlastním světě. A co hůře vše pod kontrolou jistých,,dohlížitelu,, kteří si své chráněnce hlídají, uplaceji drobnými dárečky atd. Protože nikdy nevíte kdo bude v budoucnu bude potřebovat ochotné a loajální zaměstnance na jakoukoliv práci,nebo bílé koně pro jejich firmy. * Toto není prosím zadne sci-fi ale realita . Vaše organizace a vám podobné jste zahájili nelehký boj s touto nestvurou s nejistým výsledkem. Ale záchrana byt jednoho jedineho života za tento boj stojí za to.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tome,
moc děkujeme za slova uznání :).
Věřím, že pro Vás bylo období covidu velmi stresující, zvláště pokud jste přišel takto nešťastně o práci. Je pochopitelné, že jste se snažil najít cestu jak zvládnout stres, únavu a zlepšit svůj pracovní výkon, když se "věci vrátily do normálu", jak píšete. Nevím v jakém oboru pracujete ale zkoušel jste promyslet, zda by se nedala upravit např. pracovní doba nebo upravit pracovní úvazek případně úplně změnit obor ve kterém pracujete?
Myslím si, že ve Vašem případě totiž není nutné, abyste "smlouvu s ďáblem" prodloužil. Zkuste zvážit všechna pro a proti.. Vaše tělo i psychika pracuje "na dluh" a obávám se, že by mohlo být jen otázkou času, kdy se dostanete do větších obtíží.
Nechc Vás ale strašit, chápu, že všechny životní změny potřebují čas a člověk k nim musí dozrát sám.
Ještě jednou tedy přikládám odkaz na mapu pomoci, kde případně najdete, až přijde ten spávný čas, pomoc :).https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=
Pokud budete potřebovat, třeba jen podpořit, neváhejte se ozvat.
Markéta