Zajímavost - tpurettuv syndrom a percitin
Neřeknu
Zdravím, určitě mi asi nebudete schopni odpovědět na mou otázku, ale zkusím to. Beru pervitin (cca 1 týdne jen nosem, mám fobií z jehel) a to hlavně z toho důvodu, že mám tpurettuv syndrom, který má dennodenně, ačkoli si na to nestěžuju (jsem optimista) vyčerpává,mám tiky typu že se škrtím, nasávám apod (škubání...) , Lidí se na mě.blbe dívají a tak. Zajímavé je, zkoušela jsem to i vyhooglit, že když si dám čáru, po celou dobu stavu nemám ani jeden tik... Vize co to pro me je? Prostě zázrak, cítím se jak normální člověk, jak je to možné? Má teorie je, že tpurettuv syndrom je porucha nervové soustavy a pervitin stimuluje nervovou soustavu, hrozně ráda bych na to přišla, páč se zajímám o účinky drogy a samozřejmě vím, brát pervitin ke špatné, ale (pro můj dobrý pocit) se to vždy snažím vykompenzovat dostatečným spánkem a hlavně jídlem a vitaminy. Kdybyste mi uměli odpovědět budu ráda, neříkám že s pervitinem skončím, potřebuji si občas od té nemoci odpočinout.. nejsem špatný člověk, na naopak byste si mysleli že jsem sjeta když nejsem, páč mám hodně tiky a když si dám tak vůbec... Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Neřeknu,
děkujeme za neobvyklý a zajímavý dotaz. Uvědomuji si, že to není jednoduchá situace a snažíte si pomoci jen, jak to jde. Tím nejste špatný člověk. Bohužel nejsem lékař a ani si nejsem jistá, zda se někdo tímto zabýval. Jsem opatrná Vám Vaší zkušenost potvrdit, ale v praxi se potkávám s lidmi, kteří své obtíže řeší užíváním drog a do určité míry jim v tom pomáhájí. Dokážu si představit, že pervitin uvolňuje spasmus, který jinak ovládá nutkavé jednání při Vašem onemocnění. Možná i paradoxně uvolněním se pod vlivem pervitinu může snížit výskyt mimovolných projevů. V tomto stádiu to určitě vnímáte jako napomáhající, ale byla bych opatrná s prognózou stavu. Užívání drog celkově je na samém začátku většinou vnímáno jedincem pozitivně, ale další vývoj už takový nemusí být. Přinejmenším vytvořením si návyku či komplikacím v psychické oblasti. Je fajn, že si to uvědomujete a nepodceňujete situaci a o sebe pečujete. V tom bych Vás podpořila a asi bych Vám doporučila využít možnosti promluvit si o tom s odborníkem fungujícím v oblasti  adiktologie. Ideálně psychiatr či psycholog, i vzhledem k možnému nasazení efektivní medikace nebo terapie ke zmírnění některých obtíží a akceptace Vašeho současného řešení. Máte možnost se na někoho v místě svého bydliště obrátit? Pokud nyní nevyužíváte žádné odborné pomoci, napište odkud jste a zkusíme Vám někoho doporučit.
Budu velmi ráda, když se ozvete a dáte vědět, jak to zvládáte nadále.
HS