Rivotril a kontrola na letišti
X
Velice nepravidelně užívám Rivotril (0,5mg), pomáhá mi na esenciální třes, který mi komplikuje můj typ zaměstnání. Rád bych nalezl k tlumení třesu jinou alternativu, ale doktoři s ničím lepším bohužel nepřišli.
V létě letím na dovolenou a zajímá mne, jak veliké riziko je, že mi při náhodném stěru kůže při letištní kontrole vyjde pozitivní test, když lék užiju nejméně 3 dny před odletem? Žádné další léčiva či drogy neužívám.
Potvrzení o užívání léku bohužel není nyní snadné zajistit, jelikož neurolog skončil a nemám v tuto chvíli ještě nového.
Děkuji,
X

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den  X,
děkujeme za dotaz. Rozumím nejistotě a obavám z možné kontroly na drogy na letišti. Hlavním důvodem, proč se stěry dělají je ohledně nelegálního převozu drog či výbušnin. Stěry z rukou zjišťují stopové prvky drog na rukou, následně je pak testovaná osoba podrobena hloubkové kontrole. Testy tedy zjišťují, zda dotyčný v nedávné době nemanipuloval s danou látkou. Samotné užívání benzodiazepinů není trestné a nemělo by Vám kvůli tomu nic hrozit. Kdyby totiž vyšly pozitivní, nic to neznamená, nic jste neporušil, pokud jste nejste podezřelý ze spáchání jiného trestného činu. Napadá mě, abyste měl jistotu a byl v klidu, říci si o zprávu od praktického lékaře. Ten by měl mít záznam z neurologie o Vašich obtížích i s medikací.
JIstotu výsledku testu Vám však nikdo nedá. Pozitivní či negativní výsledek mohou ovlivňovat i jiné faktory od samotného testu a jeho kvality, citlivosti na jednotlivé látky, tak i metabolismus jedince atd. Bohužel u potu nevím, za jak dlouho jsou bzd identifikovatelné. Z moče je to u občasného užití cca do 3 dní, u pravidelného užívání i několik týdnů. Napište, pokud budete informace doplnit.
Jinak přeji poklidnou dovolenou
HS