co mám dělat?
ggs
je mi 17 let nikdy jsem nezkusil hhc ani žádnou jinou drogu a 2 týdny zpatky jsem to zkusil konkrétně hhc vape 99%. Dal jsem si 2 delší potahy kvůli kamaráda a měl jsem strašný stav nic jsem neviděl jen bílo před sebou a viděl jsem dvakrát,sucho v ústech, halucinace, brnění celého těla a strasne bušení srdce a polovinu si z toho nepamatuju a mám z toho do teď problémy. I třeba 3 dny po tom jsem stále cítil jiné chování vnímání vidění a to co jsem měl tak mi bylo doporučeno jít k lékaři. Byl jsem v nemocnici protože účinky stále přetrvávají a krev mám dobrou zrak také a vše je úplně v pořádku jak má být. A stále mám problémy stejne jako u hhc uz je to 2 týdny co jsem to zkusil takže dávno uz to v tele nemám. Mám porad jinaci vidění, jiné vnímání a jiné zpomalene přemýšlení a celkove takový ztlumeny. Zkráceně se cítím stejne jak jsem byl pod tím vlivem hhc akorát to není tak intenzivní. A já se chci zeptat jestli nevíte čím by to mohlo být ze se tak cítím jak bych to měl stale v sobě. Každý den jako bych žil v simulaci nebo sen stejne jako u toho účinku jestli chápete, jestli mi to třeba nezpůsobilo neco s mozkem nebo to mám jen v hlavě nebo jestli mi to neco nezpůsobilo protože uz to fakt není mozne když v te nemocnici bylo úplně vše v pořádku a uz jsem zoufalý a mám z toho zároveň deprese ze uz nevím co s tím tak vám zase píšu jestli s tím nemáte zkušenost nebo nějakou radu. Dekuji moc za odpověď a přečtení 💪

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
děkuji vám za dotaz.
Jestli jsem to pochopila, tak po jednorázovém užití HHC jste v divném stavu, který je vám nepříjemný. Máte jiné vidění, vnímání, připadáte si zpomalený a to i přes to, že k oné zkušenosti došlo před více než dvěma týdny. Zmínil jste, že máte za sebou nějaké vyšetření v nemocnici právě z toho důvodu, že jste byl stavem překvapený a chtěl jste vědět, co se děje. Nejsem si jistá, jestli jste v nemocnici mluvil o tom, co váš stav vyvolalo. Píšete, že je vám 17 let, což s sebou nese určité věci jako je třeba strach, že se o všem dozví rodiče nebo škola. Jak jste na tom? Máte oporu v rodičích, někoho blízkého? Chodíte aktuálně do školy? Co se jinak děje?
Osobně bych doporučila kontaktovat lékaře, mluvit s ním naprosto otevřeně o všem, v první vlně se můžete obrátit na praktika, ale pokud máte možnost pak ideálně psychiatra-adiktologa. V Praze se můžete zkusit obrátit na adiktologické ambulance např. SANANIM, Prev-centrum nebo Klinika adiktologie - Ambulance dětské a dorostové adiktologie. Doporučuji otevřenost a upřímnost, zkuste si vzít s sebou doprovod někoho blízkého, ideálně rodiče.
Budu ráda, když mi dáte vědět, jak jste se rozmyslel, případně jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.