Pervitin a Sertralin
Dominik
Dobrý den , je mi 18 let a beru pravidelně pervitin každý den 1 rok , injekčnim podáváním pul roku.Spotřebují tak přibližně 0,5 g denně ale kvůli depresivním stavům sem začal brát Sertralin .Nebyli to ale normální deprese na dojezdu apod. Několikrát sem jsi drogu dával pod dojem že mě muže usmrtit tak sem si dával třeba pul g najednou s cílem se zabit ale i poté co jsem davku aplikoval jse nic na mé náladě neměnilo a mám teď už snad po pervitinu ještě horší náladu než před užitím tak jsem začal s užívat Sertralin(bez předepsaní) je možná že mi tato kombinace ještě náladu sníží ? Parkrat to už mám testnuté ale přídu si potom zmatený ani nevím co jse pomalu dělo , ale hlaveň mě zajímá kolik % je riziko smrti mám kardio problémi se srdcem a teď jsem zjistil ze i játra jsou dost v nepořádku a po combinaci těchto 2 látek me začalo pichat u srdce a cítím se jak kdybych byl v soku . Omlouvám se za zdlouhavý text .předem díky za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dominiku,
děkujeme, že jste se na nás obrátil. Kombinace pervitinu a sertralinu není zcela dobrou volbou.Obě látky (sertralin a pervitin) působí v mozku de facto na stejných místech. Zvyšují hladinu serotoninu  a může dojít až k serotoninovému syndromu, což je život ohrožující stav. Nikdo Vám přesně neodpoví, při jakém množství které látky se tak stane, protože každý organismus reaguje jinak. Serotoninový syndrom se může projevovat neklidem, zmateností, průjmem, zvýšenou teplotu nebo zvýšeným krevním tlakem, nadměrným pocením a rychlým srdečním tepem.
Obě látky sami o sobě mohou více prohlubovat depresivní stavy. V příbalovém letáku u Sertralinu se uvádí, že stavy depresí nebo úzkostných poruch mohou zesílit na počátku léčby antidepresivy, protože nástup účinku těchto léků trvá déle, obvykle 2 týdny, ale někdy i déle. Navíc užívání pervitinu v tom udělá ještě větší zmatek, viz odkaz více informací o pervitinu http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Sám píšete, jak jdete užíváním pervitinu proti svému zdraví- problémy se srdcem a játry. Navíc i způsob užívání je velmi rizikový. Možná jste si chtěl pomoci psychicky, pokud se objevovaly depresivní stavy i dříve. Zatím však jdete více za hranici svého bezpečí. Přijde mi však dobré, že ve Vás zůstala i obava o sebe a své zdraví. Doporučovala bych Vám se obrátit na adiktologické zařízení v místě Vašeho bydliště a začít s nimi spolupracovat. Jde o podpůrné provázení, ať už se rozhodnete jakkoliv, ale někdy je dobré mít o svých věcech s někým promluvit, poradit se a najít řešení. Také Vám mohou pomoci zprostředkovat psychiatrickou péči s případným nasazením adekvátní medikace.
V dalším bodě bych neužívala léky bez doporučení lékaře, abyste se vyhnul právě nepříjemným komplikacím. Nepíšete, jak dlouho a v jaké dávce Sertralin užíváte. Užíváte pouze tento lék nebo máte ještě jinou medikaci a to včetně  těch na somatické obtíže? Zmiňoval jste se o problémech se srdcem a játry, což není zanedbatelná informace. Vše toto jsou důležité informace související s Vaším duševním a fyzickým stavem a dalším postupem. Nelze to však praktikovat na dálku, ale je dobré zajít někam osobně.
Pokud s nikým zatím nespolupracujete, napište odkud jste, stačí okres a pokusíme se Vám dát příslušné odkazy. Budu ráda, když napíšete, jak se Vám daří dále a hlavně buďte na sebe opatrný.
Pevně doufám, že se rozhodnete správně.
HS