Benzodiazepiny
Katerina
Dobry den
Potrebovala bych poradit ohledne manzela
X let silne zavisli na heroinu,posleze ,,lecba,, substitaci
Abnormalni sklony k jakekoli zavislosti
Substitol kombinovan s alkoholem a ruznymi medikamenty ve vetsi mire
Kazdopadne pred tremi mesici vsechno (substitol,alkohol,prasky ...) vysadil ze dne na den
Silne abstinencni priznaky(prujem,zadny prijem potravy,bolesti atd atd ...) toto ustal bez vetsiho poskozeníi
Jen ted k dotazu,dostavuji se abstinencni priznaky psychicke ... je mozne ze at ted po x mesicich se zacina neco takoveho projevovat?
Absolutni neklid troufam si rict az silenstvo,neustale chozeni po byte a vydavani ruznych zvuku,nesmyslne myslenkove pochody a namlouvani si veci ktere nejsou
Po tomto stavu odvezen na psychiatrickou kliniku
Podany leky na uklidneni(diazepam a jeste jeden ci dva,ted si nevzpomenu na nazev)
Stav lepsi,spanek
Kazdopadne doporucen navrat na substitaci
Coz me hodne zarazilo a nemyslim ze je to spravn postup
Zijeme v zahranici a ja se uz v tom ztracim
Potrebovala bych nejaky tip jak postupovat dal
Byla bych vam vdecna
Dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kateřino,
děkujeme za dotaz. Moc jsem se nesetkala, že by po delší době nastaly psychické obtíže podobného typu. Těžko hodnotit situaci touto formou, co odstartovalo dekompenzaci. Bylo by dobré se obrátit přímo na psychiatra v místě bydliště. Ideálně, který už s mužem v minulosti spolupracoval. Odhaduji, že lékaři doporučují substituci pro stabilizaci celkového stavu a nerelepsování na jiných látkách včetně alkoholu a další medikace.
Ve spolupráci s lékařem se dá domlouvat, zda bude muž potřebovat substituci nebo jinou psychiatrickou medikaci. Určitě by bylo dobré udělat tento první krok, zjistit možnosti řešení a pak bude záležet na rozhodnutí muže, co s tím udělá dále.
Pokud byste potřebovali doplnit nějaké informace a případně dát odkazy na odborná zařízení, určitě napište.
Za Drogovou poradnu
HS