Dodatek k substituci
Zara
Děkuji moc za odpověď a za vaši ochotu. Zřejmě to byl nějaký přechodný stav, teď to vypadá v pořádku. Důvod, že substituci užívám 2x denně je ten, že vstávám ráno ve 3h a psychiatrička mi řekla, že to je opravdu brzy a nepokrylo by mi to celý den. Nicméně teď pracuji na kompletní změnou denního režimu, počínaje ranním vstáváním,kdy budím celý dům. Moc se mi to zatím nedaří,ale nevzdávám se. Až se mi podaří vstávat nejdříve okolo 5,30h tak přemýšlím o tom že substituci budu užívat jednou denně. Jenomže také mám problém s Tisercinem na noc,po kterém nemám půl dne sliny. Už jsem vám o tom psala, že bych ho ráda vysadila. Zkoušela jsem 18dnů užívat půlky, vždy silná noční propocenost,nespavost, noční můry, které mám ale i s Tisercinem,to vše bych zvládla,ale pak se dostavily silné úzkosti,stylem že jsem i zapomínala dýchat. Je to celé takové zamotané. Ráda bych se dostala na Metadon, protože také ne vždy tabletu užiju správně, kvůli tomu že nemám zuby,sliny atd,ty dny kdy je vše O.K. jsou pro mě darované. Ale bohužel kvůli benzodiazepinům nemám šanci. Nevyrábí se buprenorphin v jiné formě než sublingvální tablety? A poslední dotaz, myslíte že by byla šance přejít na Metadon, a při něm vysadit benzáky? To věřím, že bych zvládla, protože bych byla vyladěná, každý den naprosto stejná dávka, žádné rozhazování,jako mám se Suboxone, který jednou užiju správně a jednou špatně. Pak je bohužel zvýšená potřeba benzáků. Nešlo by to tak, myslíte že bych takto měla s Metadonem šanci? Děkuji za vše, hlavně za to, že se na vás můžu kdykoliv obrátit, děkuji za práci,kterou děláte,s pozdravem Zara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zaro,
nemáte jednoduchou situaci, ale je fajn, že se snažíte jí řešit. Jak jsem odpovídala na váš dotaz, co se týká jiných substitučních preparátů dostupných zde v Čechách, tak to je opravdu buď v tabletové formě buprenorphin ( u některých preparátů v kombinaci s naloxonem) - akorát jsou pod jiným názvem dle výrobce- nebo v tekuté formě (metadon). Máte pravdu, že benzodiazepiny jsou překážkou pro metadonovou léčbu, což ale také platí pro buprenorphinovou léčbu. U metadonu je to však oprávněný požadavek z důvodu bezpečnosti Vašeho zdraví a života. Probrala bych variantu nástupu na detox od benzodiazepinů s ponecháním substitučního preparátu a následně mít zajištěný přestupu na metadon, který je však potřeba mít předdomluvený s daným zařízením. Přestup na metadon může být dobrým řešením pro abstinenci od ostatních látek, ale neznám Váš stav tak dobře. Také je potřeba si uvědomit možné limity metadonové léčby- pravidla programu, denní výdej atd.
Zkuste to probrat s Vaší psychiatričkou, její názor by mohl být více směrodatnější.
Každopádně nadále Vám fandím v dalších krocích.
HS