Oznamovací povinnost
Moniqe
Dobrý den.
Moje kamarádka -matka 5-ti letého syna užívá o víkendu pervitin.
Přes týden je čistá chodí do práce atd....
Víkendy má spojené s touto neřestí.Pry by chtěla jít do nějakého centra pro pomoc,ale bojí se, že by jí nahlásili na Ospod.
Jak jí mám pomoci.
Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Moniqe,
díky za Váš dotaz a za péči o Vaši kamarádku.
Je moc prima, že by Vaše kamarádka ráda s někým mluvila o svém víkendovém užívání, snad ji mohu uklidnit, že obavy z toho, že by jí pracovník adiktologické služby nahlásil na OSPOD, jsou zbytečné. Jsme zákonem vázáni mlčenlivostí, takže informace, které nám klienti sdělí, bez jejich svolení neposkytujeme nikam dál. To nám pak umožňuje navázat s našimi klienty vztah založený na důvěře, kdy si mohou být jisti, že to, co nám svěří, zůstane jen mezi námi.
Pokud je Vaše kamarádka z Prahy, může se obrátit na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM, které poskytuje podporu rodičům se zkušeností s návykovými látkami.
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Pokud je pro Vás Praha daleko, můžete nahlédnout do Mapy pomoci a vyhledat si nejbližší službu ve Vašem okolí (např. adiktologickou ambulanci).
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Klidně ji můžete například na první schůzku doprovodit, podpořit v tom, že jsme tu od toho, abychom klienty vyslechli a pomohli jim hledat cesty, jak se cítit líp.  Nesoudíme, nehodnotíme, nasloucháme...
Držím palce, ať se kamarádce podaří udělat první krok!
Za Drogovou poradnu Andula Novotná