Zubsolv
Jane
Dobrý den, chci se zeptat na výrobek zubsolv. Dlouhodobě užívám 16 mg suboxonu ale poprvé po 12 letech přišel výpadek a náhrada. Lékařka mi napsala 2,5 až 3 tablety zubsolvu 5,7 mg. Plazmatické koncentrace buprenorfinu by měly být stejné, ale nemůžu si pomoct, jedna 8 mg tableta suboxonu je pro mě určitě účinnější než zubsolv v dávce 2 tablet. Ty 3 to jakž takž vyvažují. Ale účinek je slabší. Beru dlouhodobě i benzodiazepiny a mám trochu problém s tím, netvysovat rivotril. Je možné, že by biodostupbost buprenorfinu v zubsolvu byla nadhodnocená? Opravdu musím užívat 2 krát denně, místo jednou a není mi to příjemné. Vyšší dávku nedostanu, ekvivalence je na 24 mg, lékařka ke mně byla velmi tolerantní co se dávky týče. Nevíte, jestli jde o dlouhodobější výpadek? Je super, že je zubsolv a že je stejně jako suboxone bez doplatků ale nesedí mi. Na kontroly jezdím jednou za měsíc, takže mám docela hromadu balení.. a cítím se prostě nedobře. Unaveny jsem. Celkově bez nálady. Ráno dávám dvě a odpoledne jednu tabletu a připadám si rozhozený. Nebo je to jen psychika? Jsem prostě 12 let na stejném léků a najednou jiná chuť velikost atd..? (U buprenorfinu člověk nikdy neví)

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jane,
zřejmě jste odkliknul dotaz dvakrát, tak zde přikládám svou odpověď ke stejnému dotazu, pod jiným číslem.
Dobrý den Jane
děkujeme za dotaz. Ohledně účinku Zubsolvu je to hodně individuální záležitost. Spolupracuji s klienty, kteří přešli na Zubosolv bez obtíží a naopak nachází více pozitiv u jeho užívání ( a jsou na stejně vysoké dávce), ale pak jsou i někteří, kdo mají podobnou zkušenost jako Vy a raději se vrací k Suboxonu.Co konkrétně Vám u Zubsolvu chybí nebo nevyhovuje?  Do určíté míry v tom může sehrát roli i psychika, kdy si můžete připadat "okraden". Zároveň je to jinak stavěný lék, i když se stejným cílem nahradit nelegální opiáty, a s tím se Vaše tělo musí sžívat. Takto se to děje i u ostatních léků, kdy ne každému stejný lék sedne a naopak může vyvolat nežádoucí účinky.
Co se týká dostupnosti měl by být Suboxone znovu k dostání na trhu v dohledné době. Jinak existuje díky registraci na SÚKL na trhu ještě jeden preparát - Libroxar, který je stejně jako Suboxone 8 mg BUP/ 2 mg Naloxonu a měl by být se stejným doplatkem.
Zkuste tedy o tom popřemýšlet s ohledem, co je pro vás nejlepší varianta a hlavně abyste to nenahrazoval benzodiazepiny apod.Možná se však celá situace vyřeší dostupností Suboxone na trhu, ke kterému se můžete vrátit.
Držím palce.
HS