Zubsolv
Jane
Dobrý den, chci se zeptat na výrobek zubsolv. Dlouhodobě užívám 16 mg suboxonu ale poprvé po 12 letech přišel výpadek a náhrada. Lékařka mi napsala 2,5 až 3 tablety zubsolvu 5,7 mg. Plazmatické koncentrace buprenorfinu by měly být stejné, ale nemůžu si pomoct, jedna 8 mg tableta suboxonu je pro mě určitě účinnější než zubsolv v dávce 2 tablet. Ty 3 to jakž takž vyvažují. Ale účinek je slabší. Beru dlouhodobě i benzodiazepiny a mám trochu problém s tím, netvysovat rivotril. Je možné, že by biodostupbost buprenorfinu v zubsolvu byla nadhodnocená? Opravdu musím užívat 2 krát denně, místo jednou a není mi to příjemné. Vyšší dávku nedostanu, ekvivalence je na 24 mg, lékařka ke mně byla velmi tolerantní co se dávky týče. Nevíte, jestli jde o dlouhodobější výpadek? Je super, že je zubsolv a že je stejně jako suboxone bez doplatků ale nesedí mi. Na kontroly jezdím jednou za měsíc, takže mám docela hromadu balení.. a cítím se prostě nedobře. Unaveny jsem. Celkově bez nálady. Ráno dávám dvě a odpoledne jednu tabletu a připadám si rozhozený. Nebo je to jen psychika? Jsem prostě 12 let na stejném léků a najednou jiná chuť velikost atd..?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jane,
děkujeme za dotaz. Ohledně účinku Zubsolvu je to hodně individuální záležitost. Spolupracuji s klienty, kteří přešli na Zubosolv bez obtíží a naopak nachází více pozitiv u jeho užívání ( a jsou na stejně vysoké dávce), ale pak jsou i někteří, kdo mají podobnou zkušenost jako Vy a raději se vrací k Suboxonu.Co konkrétně Vám u Zubsolvu chybí nebo nevyhovuje?  Do určíté míry v tom může sehrát roli i psychika, kdy si můžete připadat "okraden". Zároveň je to jinak stavěný lék, i když se stejným cílem nahradit nelegální opiáty, a s tím se Vaše tělo musí sžívat. Takto se to děje i u ostatních léků, kdy ne každému stejný lék sedne a naopak může vyvolat nežádoucí účinky.
Co se týká dostupnosti měl by být Suboxone znovu k dostání na trhu v dohledné době. Jinak existuje díky registraci na SÚKL na trhu ještě jeden preparát - Libroxar, který je stejně jako Suboxone 8 mg BUP/ 2 mg Naloxonu a měl by být se stejným doplatkem.
Zkuste tedy o tom popřemýšlet s ohledem, co je pro vás nejlepší varianta a hlavně abyste to nenahrazoval benzodiazepiny apod. Možná se však celá situace vyřeší dostupností Suboxone na trhu, ke kterému se můžete vrátit.
Držím palce.
HS