Zásady ukládání použitých stříkaček
Miroslav
dotaz na Zásady a způsoby ukládání použitých injekčních stříkaček. Na služebně APK se stahují použité injekční stříkačky a ukládají se zde cca týden do doby předání k likvidaci. Zajímá mně zda se musí uklásat v uzavřeném prostoru mimo obytné místnosti, např. v chladničce kvůli výparum, nebo jiným zp.sobem. A odkaz případně pokyny, které platí pro jejich bezpečné ukládání a přechovávání. Děkuji Miroslav Fxxxxxx

Odpověděl: Amrit Sen
Miroslave, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jestli správně tuším, zmiňujete služebnu asistentů prevence kriminality, patříte li k nim, dík s respektem k Vaší práci.
Stříkačky byste měli skladovat pouze v bezpečně uzavíratelných a likvidovatelných žlutých kontejnerech, které dostanete zdarma v kterémkoli kontaktním centru pro lidi, kteří užívají návykové látky, nebo od pracovníků spádových terénních programů.
Lze si zpravidla vybrat z několika objemových verzí. Ty pak, pokud přímo nespolupracujete s profesionální firmou s certifikátem a oprávněním k likvidaci nebezpečných, či infekčních odpadnů, i se stříkačkami co nejdříve odevzdejte v nejbližším kontaktním cetru, nebo terénním pracovníkům, kteří zajistí jejich bezpečnou odbornou likvidaci do 24 hodin.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.