Závislost trvá 22 let
Nechci
Dobrý den,
Konečně jsem došel rozhodnutí začít řešit svojí závislost, která trvá mnoho let. Již některé pokusy proběhly, ale než řešení závislosti měl jsem pocit, že lékař se snaží pouze diagnostikovat nějakou psychickou nemoc a tu následně léčit. Na internetu se člověk dočte informace i tom, že nejlépe jít do dlouhodobého pobytu v nějaké komunitě. Avšak já nejsem člověk, který by potřeboval naučit základní návyky jako je spát, vstávat, pracovat,spíš. Mám zajištěné bydlení již mnoho let, neustále pracuji a snažím se žít dobře. Bohužel zejména moje okolí a výběr přátel mě neustále stahuje k závislosti. Po dvaceti letech braní pervitinu mám také tělo zvyknute na příjem drog a následné vysazení je pro mne velmi složité, neboť jsem tak unavený že přes den usínám ve stoje, moje nálada je také velmi mizerná.
Mám práci, která mě velmi baví a zde na drogy nemám ani pomyšlení, proto bych velmi nerad musel práci opustit pokud by byla podmínka nějaké ústavní léčby. I zaměstnavatel by mě zřejmě raději propustil pokud by tato informace vyšla najevo.
Je tedy i pro mě po tolika letech braní drog možnost s tím nadobro skončit? Vůle k tomu je. Rozhodnutí také.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
chápu Vaše obavy o zaměstnání. Každopádně dlouhodobá léčba není jenom o tom, naučit se vstávat,....ale o tom, zažít si v chráněném prostředí střízlivý život, naučit se zvládat své emoce, změnit vzorce chování, zastavit se ve svém životě a najít cestu dál bez návykových látek.
Léčeb je více druhů, ambulantní, kam se dochází 1x týdně na terapii a terapeutickou skupinu (dle dohody s adiktologem), trvá cca 1/2 roku, denní stacionář, kde je na výběr buď denní docházka nebo večerní forma, potom léčebné zařízení - hospitalizace na cca 3 měsíce a terapeutická komunita, o které jste se již zmiňoval.
Takže výběr máte poměrně veliký a na www.drogy-info.cz najdete kontakty na typ léčby, který si vyberete.
Za Poradnu, Dana Pěčová