THC/CBD a trombofilie
Kdovi
Dobrý den,
mám zvýšenou srážlivost krve. Nejedná se o žádný extrém, ale z důvodu antikoncepce už mě před 6 lety trombóza zastihla.
Ráda bych se zeptala, jaký má CBD potažmo i THC vliv na srážlivost krve. Někde píší, že samotné CBD by dokonce mělo krev pozitivně trochu ředit. Platí toto pouze pro olej, či i kouření? Nemyslím si, že to krev "léčí", spíše mě zajímá zdali to krvi nebo cévám v mém případě neškodí.
Samozřejmě se bavíme o užívání Marihuany bez tabáku.
Předem mnohokrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Kdovi,
děkujeme za Váš dotaz.
Co jsem našla z dostupných zdrojů, tak by CBD mělo mít opravdu mírný ředivý účinek, jak píšete. Platí to jak pro olej, tak pro CBD na kouření. Účinek závisí na množství a způsobu podání. CBD olej funguje rychleji (pokud se kape pod jazyk) než když se kouří.
Co se týče THC, tak to by mělo spíše vyšší riziko srážlivosti krve. Vzhledem k tomu, že kouření má celkově vliv na zdraví, včetně srážlivosti krve, existuje riziko, že kouření marihuany (i bez tabáku) může mít nežádoucí účinky na cévy a mohlo by to zvýšit riziko trombózy, zvláště ve Vašem případě, kdy jste měla s trombózou problém.
Vzhledem k Vaší předešlé anamnéze bych Vám ale důrazně doporučila užívání CBD zkonzultovat s Vaším lékařem a užívání THC bych se rozhodně vyhnula. Pokud totiž užíváte nějaké léky na srážlivost krve, mohly by, ať už CBD nebo THC, jejich účinek ovlivnit.
Stačí takto? Pokud byste potřebovala ještě nějaké doplňující informace, tak se ozvěte.
Markéta