Nečistoty v pervitinu
Patrik
Dobrý den, občas poskytuji čisté zázemí kamarádovi, který nitrožilně užívá pervitin. Kupuji mu nové stříkačky, nechám ho přespat, vykoupat... Často vidím, že má v sáčku s pervitinem různé nečistoty, drobky, prach apod. Prosil jsem ho, jestli by to nemohl tahat do stříkačky přes filtr, ale prý toho filtr moc nasaje a je to podle něj plýtvání. Obávám se, aby se mu třeba těmi nečistotami neucpaly žíly nebo tak něco. Můžou mu ty nečistoty opravdu nějak ublížit nebo se obávám zbytečně? Děkuji za radu. P

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Patriku,
děkujeme za Váš dotaz.
Je od Vás moc hezké, že kamarádovi takto pomáháte a není Vám jeho život lhostejný.
Jak jste sám psal, pokud Váš kamarád filtr nepoužívá, je velké riziko toho, že se nečistoty obsaženy v drogách dostanou do těla. Může docházet k častějším vznikům infekcí, tak abscesů, zánětu žil což může přejít v závažnější komplikace jako je sepse.
Zkuste kamaráda odkázat (nebo ho můžete i doprovodit) na nejbližší kontaktní centrum, kde mu bude poskytnuto jak poradenství, tak dostane i materiál k bezpečnému užívání zadarmo. Zde posílám mapu pomoci, k hledání nejbližšího kontaktního centra: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=2&st=&r=#result.
Pokud byste měl Vy nebo Váš kamarád ještě nějaké dotazy, neváhejte se na nás obrátit.
Markéta