co to bylo
odvazna
zdravim, prosim o asap radu. vyrazila jsem si na jedno misto kam vetsinou chodi lidi na "party po party", mela jsem hroznou chut na kokain, taky jsem si ho dala s nakym typkem, ale pak udelal jeste jednu caru a to mi prislo ze bylo mozna neco jinyho, mnohem vetsi "bomba", ale neprislo mi to jako uplne piko, protoze nemam takovou tu vykroucenost. ale trvalo to nekolik hodin a byla jsem dobre, jako na kokainu, alenevim, jestli je mozny, ze by fungoval tak silne a vic hodin. nevite, co by jeste to mohlo byt? a pripadne jak se rychle vratit do normalu a neshanet znova? moc diky

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Těžko bohužel odhadovat o jakou látku se mohlo jednat. Mohlo jít opravdu o pervitin, vykroucenost nemusí nutně po jeho konzumaci nastat, objevuje se typicky spíše u pravidelných a dlouhodobých uživatelů.
Pokud byste ráda přišla na kloub tomu, co jste si dala, je možné si v lékárně koupit orientační test z moči, takzvaný multi test, který je schopen odhalit různé návykové látky v těle.
Z toho, co by mohlo pomoci k "návratu do normálu" po náročnější jízdě, jsou to vitamíny (C, D, B), minerály (hořčík, vápník, zinek), pomoci mohou bylinky jako ostropestřec na detoxifikaci organismu, meduňka na zklidnění a kozlík lékařský na zlepšení nálady a zkvalitnění spánku. Také dostatek odpočinku a dát organismu čas na regeneraci, to znamená, nejít z jízdy do jízdy.
Neznám Váš příběh, to jak často a jaké množství berete, nevím, jestli Vás často provází chutě na kokain nebo jiné látky a jestli to vnímáte jako problém. Pokud máte myšlenky na to "zase shánět" a chcete to zastavit, doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší službu pro uživatele drog ve Vašem okolí (adiktologická ambulance, kontaktní centrum - k dohledání zde https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/). Tam přesně můžete úplně bez obalu mluvit o tom, jak se máte,o chutích, plánech, obavách atd. Nikdo na Vás nebude koukat skrz prsty, naopak by Vás zde vyslechli a pomohli hledat třeba cesty k tomu jak znova neshánět.
Každopádně mi to nedá a musím dodat: prosím, buďte na sebe opatrná a nedávejte si neznámé látky od neznámých zdrojů. Nikdy nevíte, co daná látka obsahuje, může obsahovat opravdu různé i životu nebezpečné příměsy. Mohla byste si tak z jízdy kromě nepříjemného pocitu odnést taky fyzické nebo psychické následky dlouhodobějšího a vážnějšího rázu.
Za Drogovou poradnu Vás zdraví Andula Novotná