Substituce
Zara
Dobrý den, již dříve jsem s vámi komunikovala pod přezdívkami Zara a Denisa, tudíž moji minulost znáte. Děkuji že jste mi vždy ochotně pomohli. Mám problém, třetím rokem užívám Suboxone 8/2mg, mezitím dva domácí Detoxy, vždy jsem vydržela být čistá 3 měsíce a pak jsem si běžela znovu pro recept. Můj nynější problém je že mě tablety začínají házet někam,kde se mi ani trošku nelíbí a odkud se těžko vracím, většinou ta ranní,ta odpolední je v pořádku. Mám bohužel spoustu psychiatrických diagnóz, není čím se chlubit, ale také není divu po mém drogovém dvacetiletém životě. Schizofrenií nemám. Mám výbornou psychiatričku, které bezmezně věřím a ta si myslí, že další Detox je beze smyslu. Dále užívám 3x denně Rivotril 2mg a na noc Tisercin. Dříve jsem se substitucí byla maximálně spokojena, nevíte,co by to mohlo znamenat? Doma jsme překonali řadu problemů, včetně hrozby zbavení svéprávnosti, rodiče jsou vážně nemocní a po 20letech už vážně nemůžou. Takže teď šlapu navenek jak hodinky,ale uvnitř se cítím všelijak. Jednou, dvakrát týdně potřebuji Diazepam. Vše naprosto legálně,od paní doktorky, ještě nutno podotknout, že od té doby co užívám substituci mě ani nenapadlo vzít si nějakou drogu. Ale zkrátka už se necítím dobře, problém mně dělá i mé brzké vstávání ve 3h ráno. Nedokážu to změnit,i když vím, že do budoucna musím. Prosím pěkně, máte nějakou radu? Do toho všeho mám silně rozvinutou obsedantně kompulzivní poruchu. Můžete mi prosím nějak pomoci? Děkuji za váš čas,ochotu vždy pomoct. Nevím kudy kam. Děkuji,s přáním hezkého dne Zara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, zřejmě jste omylem zadala dotaz dvakrát. Přikládám zde kopii odpověďi.
HS
Dobrý den Zaro,
děkujeme za důvěru, s jakou se na nás opakovaně obracíte. Nepíšete nic konkrétního o problémech, které se Vám dějí při užíváním tablet ráno. Je nějaký důvod proč užíváte substituci rozdělenou ve dvou dávkách? Změnilo by posunout ranní dávku na odpoledne? Pokud Vám jinak medikace vyhovuje a Vaše psychiatrička Vám další detox nenabízí jako řešení, tak by bylo fajn s ní probrat tuto variantu a poladění případné úpravě v užívání léků. Je to však opravdu na domluvě s psychiatričkou, která Vás zná nejlépe a které důvěřujete, aby medikaci vyladila.
Přeji hodně zdaru, ať je Vám lépe.
HS