Pomoc od závislosti na kratomu
Marta
Dobrý den,
zjistila jsem ,že syn užívá kratom cca půl roku , několikrát mi řekl,že je to jen občas,ale stala se z toho závislost .Je mu skoro 18 let.Chce to zvládnout společně doma ,proto potřebuji radu jak začít. A jak dlouho to může trvat . Prý postupně je to lepší než nárazově ze dne na den. Můžete mi prosím poradit jak na to?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je obtížné něco radit takto na dálku, když nemáme více informací o užívání kratomu, ale i zdravotním stavu syna. Kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům, které pomáhají zmirňovat bolesti, ale stejně tak dobře vyvolává posléze podobné závislostní onemocnění.Reakce na vysazení kratomu či jiných látek je vždy individuální záležitost. Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný jako u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Ideální je vysazovat spíše pozvolna a po menších dávkách. Je určitě fajn, naplánovat si na vysazování volno bez povinností a mít na to klid. Syn nic nezkazí, když by si při vysazování přidal magnesium, které zmírní napětí a meduňkový čaj na spánek. Vhodné je pečovat o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.).
Doporučila bych však konzultovat stav syna osobně s některým odborným zařízenímJe možné Vám dát odkaz na adiktologické služby v místě bydliště, pokud nám napíšete odkud jste. Tyto služby jsou většinou zdarma a mohou pomoci se zvládnutím nejen odvykacího stavu, ale i předcházet k návratu užívání kratomu. Společně s kolegy může syn hledat vhodné strategie ke zvládání chutí a jiné zdravější sebepéče. Vysazení kratomu nemusí být samo o sobě výhra, je důležité se zaměřit na příčinu jeho užívání. Zároveň podobná zařízení poskytují poradenské služby i rodinným příslušníkům, a to zcela bezplatně. Můžete tak získat informace, jak vhodně postupovat nebo jakých chyb se vyvarovat a v neposlední řadě mít podporu, protože celá situace je jistě velmi náročná.
Snad Vám tyto informace postačují? Případně se ozvěte pro doplnění nebo pro poskytnutí odkazu.
Držím Vám i synovi palce.
HS