Jsem závislá?
samanevim
Dobrý den, nevím si rady. Je mi 23 let, minulý rok v září jsem začala užívat pervitin. Užívám ho jen nosem, jehel se bojím (díky bohu). Už jsem ho měla párkrát i dříve, ale to bylo tak jednou do půl roku s kamarády. Od září jsem jela pomalu každý víkend, ke konci listopadu už jsem si dávala úplně každý víkend. Ale musím říct že jsem si nikdy nedovolila dát v týdnu když jsem byla v práci.nejdrive to začínalo s kamarády, pak už jsem si sháněla sama. Kolikrát jsem byla bez peněz ale šla jsem kvůli dávce klidně i do mínusu na kartě, nebo jsem si od nekoho půjčila. Takto to trvalo do února tohoto roku, kdyz se me ma mamka zeptala proc vubec nejim a ze jsem zhubla, tak mi doslo ze nechci dopadnout jako ostatní a nechci aby to nekdo z rodiny poznal, to zklamání by me bolelo. Tak jsem s tím skoncila, i kdyz to bylo celkem těžké. Byla jsem čistá 3 mesice, konečně jsem neměla deprese, začala jsem se o sebe starat, začala jsem žít zdravěji a měla jsem ze života opět radost. Až do teď. Dala jsem si po třech měsících, ani nevím proč. Sama sebe se ptám proč jsem to udělala když jsem se měla zase dobře? Je to závislost? Měla bych s tím někam jít? Už jsem si to říkala vícekrát, ale stydím se s tím za někým jít, protože jsou na světě horší případy, lidé co skončili na ulici atd...ale já mám stále práci,přátelé, svůj byt a rodinu. Kdybych s tím za někým šla, bojím se že by se mi vysmáli a řekli mi že nemám žádný problém..děkuji moc za odpověď a přeji hezký zbytek dne.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
moc díky za Váš dotaz. Za prvé Vám moc fandím ve Vašem rozhodnutí nebrat a ve Vašem odhodlání. To je super!
A pak bych Vás chtěla moc podpořit v tom, obrátit se na některou z adiktologických služeb. Nemusíte se obávat, rozhodně nejsou určeny jen lidem, kteří skončili na ulici a jsou bez zázemí. Naopak, jsou určeny komukoliv, v jakékoliv fázi užívání. Jsou tu pro momenty v životě, kdy člověk své braní vnímá jako problém, o kterém by rád mluvil, a to v prostředí, kde se na něj nikdo nebude koukat skrz prsty, bude mu naslouchat a pomůže mu hledat odpovědi právě třeba na otázky typu: Proč jsem si po 3 měsíční abstinenci zase dala, i když se mám dobře? Co mi pervitin dává a bere? Jak pracovat s chutěmi? Atd. Což, myslím, může být velmi úlevné. Rozhodně se zde nemusíte obávat divných pohledů, shazování Vašich problémů, výsměchu atd. Naopak věřím, že to bude místo, kde se dá zcela bez obalu mluvit o všem, co Vás ohledně braní trápí a kde najdete porozumění a milé přijetí.
Ve Vašem regionu je například organizace Laxus: https://www.laxus.cz/adicentrum-hradec-kralove/ Zkuste se na ně obrátit.
Pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, neváhejte nám znovu napsat!
Držím palce a přeji, ať se Vaše plány nebrat vydaří!
Zdraví Vás Andula Novotná